۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۸
واردات استان قزوین ۴۶ درصد رشد کرد
امسال؛

واردات استان قزوین ۴۶ درصد رشد کرد

قزوین- برزگر، معاون بازرگانی سازمان صمت قزوین از رشد ۴۶ درصدی واردات استان در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: بیشترین واردات از امارات بوده است.

مجید برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از رشد ۴۶ درصدی واردات استان قزوین در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۹۴۳ میلیون دلار واردات به استان قزوین صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۴۶ درصد رشد کرده است.

وی وزن واردات صورت‌گرفته به استان را ۱۵۸ هزار تُن بیان کرد و افزود: عمده کالاهای وارداتی در مدت ۹ ماهه سال جاری قطعات منفصله، کمپرسور کولرخودرو، دستگاه‌های مکانیکی، اجزا و قطعات‌تریلرها و سایر پلی‌اترها بوده است.

معاون سازمان صمت استان قزوین ادامه داد: بنابراین مواد اولیه و نهاده‌های تولید عمده کالاهای وارداتی به استان قزوین در ۹ ماهه امسال به حساب می‌آیند.

برزگر با بیان اینکه ۴۴ درصد واردات استان قزوین در مدت یادشده از کشور امارات متحده عربی صورت گرفته است، گفت: بنابراین مبدأ عمده وارداتی ما امارات به شمار می‌رود و بعد از این کشور ۳۲ درصد واردات صورت‌گرفته به استان از کشور چین بوده است.

وی یادآور شد: ۱۱ درصد واردات استان قزوین از ترکیه، دو درصد از آلمان و همچنین دو درصد از کشور ایتالیا بوده و این کشورها هم رتبه‌های سوم تا پنجم مبادی اصلی وارداتی استان قزوین را به خود اختصاص می‌دهند.

کد خبر: ۲۶۷٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha