۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
اجرای ۴۱ پروژه تعمیراتی نیروگاهی برای پایداری شبکه برق در تابستان ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران اعلام کرد

اجرای ۴۱ پروژه تعمیراتی نیروگاهی برای پایداری شبکه برق در تابستان ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: این شرکت اجرای ۴۱ پروژه تعمیرات نیروگاهی به ظرفیت بیش از هشت هزار و ۶۰۰ مگاوات را برای پایداری شبکه برق در پیک ۱۴۰۳ در دستور کار دارد.

به گزارش بازار، مسعود مرادی ادامه داد: هرساله و پس از گذر از پیک مصرف برق تابستان، تقویت واحدهای نیروگاهی از محل تعمیرات و ارتقای آمادگی آنان، مهم‌ترین برنامه صنعت برق حرارتی کشور است.

وی افزود: امسال با توجه‌ به کاهش شدید نزولات جوی و به دنبال آن شروع زودهنگام پیک مصرف در سال آینده، برنامه تعمیرات و تقویت آمادگی نیروگاه‌های کشور با تمرکز و جدیت مضاعفی دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران خاطرنشان کرد: بر این‌ اساس این شرکت، به‌ عنوان متولی بخش زیادی از تعمیرات و آماده‌سازی مولدهای کشور، همه توان و ظرفیت خود را برای انجام به‌ موقع برنامه تعمیرات نیروگاهی به کار گرفته است.

مرادی در باره فعالیت این شرکت در ۴۱ پروژه تعمیراتی و پشتیبانی فنی و مهندسی نیروگاهی به ظرفیت ۸ هزار و ۶۷۲ مگاوات در اقصی‌نقاط کشور گفت: این فعالیت‌ها در قالب برنامه ملی تقویت آمادگی و ارتقای توان صنعت نیروگاهی کشور توسط صنعت برق حرارتی کشور سیاست‌گذاری شد و توسط این شرکت به‌صورت بی‌وقفه در حال اجرا است.

وی به فعالیت شبانه‌روزی کارگروه‌های تخصصی در حوزه تعمیرات اساسی، عملیات مهندسی، ساخت تجهیزات حساس نیروگاهی و بهسازی قطعات در نیروگاه‌های مبدأ و کارگاه‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: به خاطر اعتماد صنعت نیروگاهی کشور به دانش و توان کارکنان متخصص شرکت، هم اکنون پروژه‌های مهمی در راستای ارتقای آمادگی مولدهای کشور و رفع موانع فنی تولید در نیروگاه‌های کشور نظیر نیروگاه سیکل ترکیبی یزد، شازند، ایرانشهر، شریعتی، شهید رجایی، شهید منتظری شیروان و ده‌ها نیروگاه مهم کشور و همچنین پست‌های برق منطقه‌ای تهران و خوزستان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران افزود: شرکت تعمیرات نیروگاهی با کوله باری از تجربه و توان تخصصی و ظرفیت‌های بالای سخت‌افزاری و نرم افزاری، کمک به رفع چالش‌های فنی و همچنین پایداری تولید نیروگاه‌های کشور را افتخار خود می‌داند.

کد خبر: ۲۶۷٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha