۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
حساب هایمان همچنان مسدود است| تاپیکو و هلدینگ خلیج فارس برای تامین مواد اولیه پا در میانی کردند
مدیرعامل پتروشیمی آبادان در گفتگو با بازار:

حساب هایمان همچنان مسدود است| تاپیکو و هلدینگ خلیج فارس برای تامین مواد اولیه پا در میانی کردند

بچاری مدیرعامل پتروشیمی آبادان با بیان اینکه مسدودیت حساب هایمان همچنان ادامه دارد، گفت: ۵ هزار تن EDC از پتروشیمی اروند دریافت کرده و توافقات برای ۱۵ هزار تن دیگر(معادل مصرف ۳ ماه) انجام شده است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: مسدودی حساب های شرکت پتروشیمی آبادان همچنان ادامه دارد. البته بعد از توقف حدود دو ماهه این شرکت مذاکراتی را با پتروشیمی اروند داشته تا EDC (اتیلن دی کلراید) مورد نیازش را تامین کند. آنگونه که مدیرعامل شرکت پتروشیمی آبادان به بازار می گوید در پارت اول چیزی حدود ۵ هزار تن EDC (اتیلن دی کلراید) از پتروشیمی اروند دریافت کرده ایم.

اما مشکل اینجاست که معلوم نیست عمر این توافق چقدر بوده و پتروشیمی اروند تا کی قرار است اینگونه با پتروشیمی آبادان کار کند؟

توافقات لازم برای دریافت ۱۵ هزار تن EDC دیگر هم از پتروشیمی اروند انجام شده است. از آنجایی که این مجتمع پتروشیمی ماهانه چیزی حدود ۵ هزار از این محصول مصرف دارد، در صورت تحقق این وعده می توان گفت که تا ۳ آینده (فروردین سال آینده) نگرانی از جهت تولید PVC S۵۷ و PVC S۷۰ وجود ندارد. اما اینکه بعد از این ۳ ماه معلوم نیست که چه سرنوشتی در انتظار این واحد تولیدی و سهامداران آن خواهد بود

البته امید بچاری می گوید که «توافقات لازم برای دریافت ۱۵ هزار تن EDC دیگر هم انجام شده است.» از آنجایی که این مجتمع پتروشیمی ماهانه چیزی حدود ۵ هزار از این محصول مصرف دارد، در صورت تحقق این وعده می توان گفت که تا ۳ آینده (فروردین سال آینده) نگرانی از جهت تولید PVC S۵۷ و PVC S۷۰ وجود ندارد. اما اینکه بعد از این ۳ ماه معلوم نیست که چه سرنوشتی در انتظار این واحد تولیدی و سهامداران آن خواهد بود.

به گفته او، بعد از حل مشکل تامین مواد، پتروشیمی آبادان کف عرضه را رعایت کرده و هر هفته تقریبا چیزی حدود ۲۹۰ تن PVC S۵۷ , حدود ۲۹۰ تن هم PVC S۷۰ تولید و در بازار عرضه کرده است.

گفتنی است که مشکل تامین مواد اولیه پتروشیمی آبادان از ۱۷ دی امسال رفع شده است. اما متاسفانه شروع تولید در این مجتمع هم نتوانسته شرایط این سهم را در بازار سرمایه بهتر کند. بر اساس گزارش های منتشر شده این شرکت در یک هفته گذشته زیان ۰.۹۴ درصدی را به ثبت رسانده است.

حساب هایمان همچنان مسدود است| تاپیکو و هلدینگ خلیج فارس برای تامین مواد اولیه پا در میانی کردند

پادرمیانی تاپیکو و هلدینگ خلیج فارس

حدود ۲ ماهی بود پتروشیمی آبادان به دلیل مسدود شدن حساب هایش خط های تولیدش متوقف بود. با وجود تمامی پیگیری ها اما خبری از رفع مسدودیت نبود و هر روز شرایط مالی این مجتمع پتروشیمی وخیم تر می شد. در نهایت طبق گفته های مدیرعامل پتروشیمی آبادان تاپیکو و هلدینگ خلیج فارس مذاکراتی را با پتروشیمی اروند برای تامین مواد این واحد پتروشیمی انجام دادند و اروند هم حاضر به تامین EDC مورد نیاز آبادان شد.

البته بچاری علاقه ای ندارد تا در مورد جزییات این توافق و نحوه تسویه بدهی خود با پتروشیمی اروند ارائه دهد.

تامین هر ۵ هزار تن EDC از پتروشیمی اروند چیزی حدود ۶۲ میلیارد تومان برای پتروشیمی آبادان آب می خورد که معلوم نیست چطور قرار این بدهی تسویه شود

بد نیست که بدانید تامین هر ۵ هزار تن EDC از پتروشیمی اروند چیزی حدود ۶۲ میلیارد تومان برای پتروشیمی آبادان آب می خورد که معلوم نیست چطور قرار این بدهی تسویه شود.

یک حساب کتاب ساده نشان می دهد که پتروشیمی آبادان بابت این ۲۰ هزار EDC که اروند متعهد به تامین آن شده چیزی حدود ۲۴۸ میلیارد تومان به این واحد بدهکار است.

مسدودی حساب ها کی برطرف می شود؟

چند ماهی از مسدود شدن حساب تعدادی از شرکت های پتروشیمی از جمله آبادان می گذرد اما هنوز خبری از رفع مشکل نیست. بچاری می گوید برای حل این مشکل نامه نگاری های متعددی را با دستگاه ها و وزارتخانه های متعدد انجام داده است، از وزارت نفت تا وزارت اقتصاد و دارایی اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

کد خبر: ۲۶۷٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha