۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
۴۸ پروژه پیشران در کشور در حال اجراست| سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلاری
معاون رئیس جمهور:

۴۸ پروژه پیشران در کشور در حال اجراست| سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلاری

کرمان- معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: ۴۸ پروژه پیشران با سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلار در کشور در حال انجام است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، عملیات ساخت کارخانه کاشی و سرامیک کارا اسلب سرام کویر کشکوئیه رفسنجان با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهور، استاندار کرمان، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس و سایر مسئولان شهرستان آغاز شد.

سید محمد حسینی معاون رئیس جمهور در این آیین با تشکر از همه عوامل جهت اخذ مجوز راه‌اندازی این کارخانه افزود: با توجه به شرایط منطقه و مشکل کم‌آبی باید سرمایه‌گذاری صنعتی را در منطقه آغاز کنیم و نباید به تک محصولی اتکا کرد، چرا که اگر رشد تولید را نداشته باشیم با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی موجب بهبود معیشت در جامعه می‌شود، ابراز داشت: یکی از سیاست‌های دولت احیای کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و سایر واحدهای تولیدی است که در این راستا با توجه به تعطیلی شش هزار مرکز، کارگاه و کارخانه در کشور، کارگروه‌هایی تشکیل و قدم‌های خوبی جهت راه‌اندازی مجدد این واحدها انجام شده است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور تصریح کرد: در حوزه خصوصی‌سازی در یک مقطعی عده‌ای واگذاری‌هایی را انجام داده بودند، اما به معنای واقعی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده نشده بود لذا برخی کارخانه‌های بزرگ تعطیل شده بودند، بر این اساس دولت انقلابی به معنای واقعی کلمه به دنبال خصوصی‌سازی سالم است و دولت نیز نظارت، حمایت و در صورت نیاز هدایت خود را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۴۸ پروژه پیشران با سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلار در کشور در حال انجام است، بیان داشت: همچنین برای رفع مشکل کم‌آبی پنج خط انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان در حال انجام است.

حسینی با بیان این مطلب که تاکید رئیس جمهور بر تسریع امور جهت اشتغالزایی است، عنوان کرد: ان‌شالله در راستای راه‌اندازی و بهره‌برداری از کارخانه کاشی و سرامیک کشکوئیه از نیروهای بومی استفاده شود و در همین راستا دولت در برنامه هفتم توسعه نیز به دنبال راه‌اندازی مدارس و دانشگاه‌ها جهت تربیت نیروی ماهر است.

گفتنی است، با راه‌اندازی فاز اول کارخانه کاشی و سرامیک کشکوئیه رفسنجان به وسعت ۱۱ هکتار برای بیش از یک هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

این پروژه کلان در چهار فاز با اعتبار پنج هزار میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده است و فاز اول آن که مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده که در دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

کد خبر: ۲۶۷٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha