۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
هدفگذاری تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی درقفس طی یک دهه آینده
معاون سازمان شیلات ایران مطرح کرد؛

هدفگذاری تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی درقفس طی یک دهه آینده

نوشهر- شکوری، معاون توسعه آبزی پروری شیلات ایران گفت: حجم تولیدات پرورش ماهی درقفس تا ۱۰ سال آینده باید به ۲۰۰ هزار تن در کشور افزایش یابد.

مهدی شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت ۱۳ مرکز بازسازی ذخایر دریایی در کشور افزود: همه ساله ۳۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی در دریا رهاسازی می شود که کمک می کنند تا سبد صیادان پربارتر از گذشته شود.

وی با اظهار این که صید ماهی سفید در دریای خزر منوط به رهاسازی بچه ماهیان است، با اشاره به مشارکت صیادان در این زمینه و تکثیر و رهاسازی ماهیان، فعالیت دیگر سازمان شیلات را پرورش ماهی در قفس در دریا ذکر کرد و گفت:در مازندران این فعالیت به خوبی در حال گسترش است و امیدواریم در پایان فصل پرورش، دو هزار تن ماهی در دریای خزر برداشت کنیم.

وی ادامه داد: همچنین طبق برنامه مقرر است میزان تولید پرورش ماهی در قفس، تا دهه آینده به ۲۰۰ هزار تن هدفگذاری شده است.

شکوری با اشاره به توانمندی صنایع داخلی در تولید تجهیزات ماهی در قفس ممنوعت واردات پرورش ماهی در قفس را از جمله مطالبات بیان کرد و گفت: صنایع دریایی ما در تراز بین المللی هستند و می توانند تجهیزات را تولید کنند.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات به ذخایر ماهیان کیلکا در دریای خزر اشاره کرد و گفت: کیلکای دریای خزر ارزش پروتئینی خوبی دارد و خوشبختانه برخی از شرکت ها ورود پیدا کردند تا ماهی را به پودر تبدیل کنند و وارد سبد مصرف کننده شود.

کد خبر: ۲۶۷٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha