۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
نحوه انتخاب بروکر مناسب برای ورود به فارکس

نحوه انتخاب بروکر مناسب برای ورود به فارکس

معاملات فارکس یک بازار بسیار تخصصی و پیچیده است و برای موفقیت نیاز به دانش، تجربه و مهارت‌ های خاص دارد.

به گزارش بازار، معاملات فارکس یک بازار بسیار تخصصی و پیچیده است و برای موفقیت نیاز به دانش، تجربه و مهارت‌ های خاص دارد. با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی به اینترنت اکنون امکان شرکت در معاملات فارکس برای همه فراهم است. با این حال با گسترش پلتفرم‌های آنلاین نیاز به یک بروکر مناسب از همیشه مهم‌ تر است.

مانند هر شکل دیگری از سرمایه‌ گذاری در بازار فارکس نیز تصمیم‌ گیری صحیح موجب موفقیت می‌شود. یکی از اولین و مهم‌ ترین تصمیم‌ های پیش روی تریدر های فارکس، انتخاب بروکر مناسب برای ورود به فارکس است. یک بروکر خوب بهترین محیط ممکن را برای تحقق اهداف و نیاز های معاملاتی شما فراهم می‌کند.

در مقابل انتخاب یک بروکر نامناسب ممکن است تاثیر مخربی روی معاملات شما داشته و مانع موفقیت شما در بازار فارکس شود. به همین دلیل ضروری است که هنگام انتخاب بروکر مناسب برای ورود به فارکس تحقیقات لازم را انجام دهید.

معاملات فارکس یک بازار بسیار تخصصی و پیچیده است و برای موفقیت نیاز به دانش، تجربه و مهارت‌ های خاص دارد. با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی به اینترنت اکنون امکان شرکت در معاملات فارکس برای همه فراهم است. با این حال با گسترش پلتفرم‌های آنلاین نیاز به یک بروکر مناسب از همیشه مهم‌ تر است.

اگر به سرمایه‌ گذاری در فارکس علاقه دارید، برای دسترسی به بازار و شروع معاملات خود به یک بروکر فارکس نیاز دارید. در این مقاله ابتدا به بررسی بروکر و دلیل اهمیت آن می‌پردازیم و سپس نکاتی را در مورد چگونگی پیدا کردن بروکر مناسب برای ورود به فارکس ارائه می‌ دهیم. همچنین برخی بروکر های محبوب بین کاربران ایرانی را بررسی می‌کنیم.

بروکر فارکس چیست و چه اهمیتی دارد؟

پیش از پیدایش بروکر های فارکس معامله‌ گران برای معامله ارزها مجبور بودند علاوه بر برقراری ارتباط با بانک، مبالغ زیادی پول برای معامله در بازار فارکس داشته باشند. با ورود بروکر های فارکس به صحنه معاملات کاربران تنها با دسترسی به اینترنت و باز کردن حساب در یک بروکر می‌توانند معاملات خود را شروع کنند.

می‌توانید ارزهای مورد نظر خود را معامله کنید و آن ها را در حساب معاملاتی فارکس خود نگه دارید. علاوه بر این بسیاری از بروکر ها اطلاعات و مقالات مفید، تحلیل‌ های فاندامنتال و تکنیکال و ابزار های معاملاتی کاربردی در زمینه معاملات ارزها در اختیار کاربران خود قرار می‌ دهند.

برای انتخاب بروکر مناسب برای ورود به فارکس باید با دلیل اهمیت یک بروکر آشنا شویم. بروکر فارکس یک شرکت حقوقی است که به عنوان واسطه بین فروشندگان و خریداران یا معامله‌ گران فارکس و خود بازار ارز عمل می‌کند. افراد نمی‌ توانند به تنهایی معاملات ارزی انجام دهند، برای این منظور کاربران باید از یک بروکر فارکس به عنوان واسطه معاملات خود استفاده کنند. تمام عملیات معاملاتی باید از طریق یک کارگزار ثبت و انجام شود، معامله فارکس بدون بروکر غیرممکن است.

فعالیت‌ های بروکر های فارکس کاملاً تنظیم شده و دارای مجوز است. در موارد خاص خود یک بروکر فارکس می‌ تواند به عنوان طرف مقابل در یک معامله عمل کند. یک بروکر ارز که به عنوان بروکر FX یا کارگزار فارکس نیز شناخته می‌ شود و در ازای خدمات خود کمیسیون دریافت می‌کند.

کارگزاران فارکس به دو دسته اصلی تقسیم می‌ شوند

در ابتدا بروکر های فارکس از طرف شما ارزها را خرید و فروش می‌ کردند اما امروزه کارگزاران فارکس دسترسی به پلتفرم‌ های معاملاتی را ارائه می‌ دهند تا بتوانید معاملات خود را انجام دهید. برخی از بروکر های فارکس بخشی از شرکت‌ های مالی بزرگ‌ تر هستند که طیف وسیعی از گزینه‌ های سرمایه‌ گذاری مانند سهام، وجوه، اوراق قرضه و ارزهای دیجیتال را ارائه می‌ دهند.

دسته اول بروکر های فارکس بازارساز یا Market maker هستند. بروکر های بازارساز یک اسپرد ثابت برای خرید ارز دیجیتال و فروش ارز تعیین می‌کنند. این بروکر ها اغلب توسط سرمایه‌ گذاران نهادی استفاده می‌ شوند. دسته بعدی بروکر هایی هستند که ارز موسسات مالی مختلف مانند بانک‌ ها را تجزیه کرده و بهترین آن ها را به معامله‌ گران منتقل می‌ کنند. این بروکر های معمولا توسط سرمایه‌ گذاران فردی یا معامله‌ گران خرده‌ فروشی استفاده نمی‌ شوند زیرا دسترسی به بانک و انجام معاملات در آن ها سخت‌ تر است.

چرا باید از بروکر استفاده کنیم؟

یک کارگزار ارز تضمین می‌ کند که معاملات واقعاً تسویه می‌ شود و نیازی نیست کاربران اعتبار هر معامله را جداگانه بررسی کنند. بروکر ها با طیف گسترده‌ ای معامله‌ گران و ارائه‌ دهندگان نقدینگی در ارتباط هستند از این رو نقدینگی بالایی داشته و معاملات با اسپرد پایینی انجام می‌ دهند. بروکر های ارز «واسطه‌ هایی» هستند که سفارش‌ های خرید و فروش ارز مشتریان خود را با سفارش‌ های مشتریان دیگر مطابقت می‌ دهند.

به منظور معامله در بازار فارکس تریدر باید از یک بروکر استفاده کند. بروکر قیمت‌ های لحظه‌ ای را برای تریدر بارگیری کرده و پلتفرم معاملاتی در اختیار او قرار می‌ دهد. علاوه بر این بروکر دسترسی به بازار و پلتفرم‌ های معاملاتی محتوا و ابزار های آموزشی، مدیریت حساب و تحلیل‌ های بازار را ارائه می‌ دهد و در صورت وجود مشکل از کاربران خود پشتیبانی می کند.

دسترسی لحظه‌ ای به قیمت‌ های موجود و محتوا های آموزشی مفید امکان استفاده از بهترین پلتفرم‌ های معاملاتی، کارمزد و اسپرد پایین و نقدینگی مناسب همگی در گرو انتخاب بروکر مناسب برای ورود به فارکس است.

انتخاب بروکر مناسب برای ورود به فارکس

انتخاب بروکر مناسب برای ورود به فارکس

قبل از انتخاب بروکر مناسب برای ورود به فارکس باید بدانید که بسیاری از بروکر های مطرح دنیا به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌ دهند. به دلیل تحریم‌ های اعمال‌ شده علیه ایرانیان بروکر هایی که تحت نظارت نهاد های سخت‌ گیرانه هستند به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌ دهند. با این وجود همچنان گزینه‌ های زیادی برای کاربران ایرانی وجود دارد.

وارد هر وب‌ سایت معاملاتی که شوید با مقالات و تبلیغات زیادی درباره بروکر های متفاوت رو به رو می‌ شوید. از میان گزینه‌ های موجود چگونه بروکر مناسب برای ورود به فارکس را انتخاب کنیم؟ انتخاب یک بروکر خوب فارکس تاثیر زیادی در کیفیت معاملات شما دارد. برای پیدا کردن بروکری که برای سبک معاملاتی شما مناسب است ابتدا باید نیاز های خود را بشناسید.

استفاده از یک بروکر قابل اعتماد برای هر معامله‌ گری ضروری است. چنین پلتفرم‌ هایی به شما کمک می‌ کنند تا به بازار ها دسترسی داشته باشید، تحقیق و تحلیل انجام دهید و در معاملاتی خود راهنمایی مناسبی دریافت کنید. به همین دلیل است که باید زمان و دقت کافی برای یافتن یک گزینه مناسب صرف کنید. در ادامه نکات مهم در انتخاب یک بروکر را بررسی می‌ کنیم.

ارائه خدمات به کاربران ایرانی

قبل بررسی ویژگی‌ های یک بروکر باید مطمئن شوید که گزینه انتخابی شما خدمات مناسبی به کاربران ایرانی ارائه دهد. معامله در بروکر هایی که به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌ دهد همواره با ریسک بسته‌ شدن حساب همراه است، پس نمی‌ تواند یک بروکر مناسب برای ورود به فارکس باشد.

به دلیل تحریم‌ های ارائه شده علیه کاربران ایرانی بسیاری از بروکر ها به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌ دهند. حتما قبل از ساخت حساب و شروع معامله با یک بروکر وب‌ سایت آن را چک کنید. تقریبا همه بروکر هایی که به ایرانیان خدمات ارائه می‌ دهند از زبان فارسی پشتیبانی کرده و به کاربران خود پشتیبانی به زبان فارسی ارائه می‌ دهد. برای انتخاب بهترین گزینه بهتر است نظرات دیگر کاربران ایرانی را درباره یک بروکر بررسی کنید.

رگولاتوری بروکر مناسب برای ورود به فارکس

دومین عامل مهمی که هنگام انتخاب بروکر باید در نظر بگیرید، مقررات و نهاد تنظیم‌ کننده آن بروکر است. آی جی گروپ (IG Group) یک نهاد مورد اعتماد است که توسط نهاد هایی نظیر FCA، BaFin، MAS، ASIC، NFA، CFTC و غیره تنظیم می‌ شود. اکثر بروکر های محبوب جهان توسط این نهاد ها تنظیم می‌ شوند، آن ها وجوه مشتری را در حساب‌ های جداگانه نگهداری می‌ کنند.

این بروکر ها قوانین سخت‌ گیرانه‌ ای دارند که یکی از این قوانین شامل عدم ارائه خدمات به کشور های تحریم‌ شده است. در نتیجه کاربران ایرانی نمی‌ توانند از خدمات این بروکر ها استفاده کنند. اکثر بروکر هایی که به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌ دهند، به صورت آفشور هستند. از این رو بهترین راه برای سنجش امنیت و خدمات یک بروکر خواندن نظرات دیگر کاربران ایرانی است.

اسپرد ها، هزینه‌ ها و کمیسیون

اسپرد تفاوت بین قیمت خرید و فروش است. به طور کلی هرچه اسپرد کمتر باشد برای معامله‌ گر بهتر است. به عنوان مثال اسپرد می‌ تواند به صورت ثابت یا متغیر باشد. هرچه اسپرد بیشتر باشد، کسب سود از معاملاتی نیز دشوار تر می‌ شود.

 کمیسیون یکی دیگر از مواردی است که هنگام انتخاب بروکر مناسب برای ورود به فارکس باید در نظر گرفته شود. بسیاری از بروکر های فارکس حساب‌ های مختلفی را ارائه می‌کنند که متناسب با سبک‌ های مختلف معاملات بوده و ساختار کارمزد متفاوتی دارد. کارگزاری که کمیسیون می‌گیرد ممکن است تنها درصد مشخصی از اسپرد را دریافت کند.

بسیاری از بروکر هایی که هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کنند، در عوض با اسپرد های بالاتر کسب درآمد می‌کنند. به عنوان مثال یک حساب ممکن است در معاملات کارمزد دریافت نکند اما اسپرد آن کمی بیشتر باشد، در حالی که حساب دیگری ممکن است اسپرد کمتری ارائه دهد اما کارمزد جداگانه‌ ای داشته باشد.

برخی معامله‌گران پوزیشن‌ های خود را باز کرده و نگهداری می‌ کنند. بروکر ها برای حساب‌ هایی که به صورت شبانه باز شده و نگهداری می‌ شوند کارمزدی تحت عنوان سواپ دریافت می‌کند. بسته به اینکه کدام جفت ارز معامله می‌شود و طولانی یا کوتاه بودن آن ها مقدار سواپ متفاوت می‌ شود. بروکر هایی که به کاربران خود حساب اسلامی ارائه می‌دهند، کامزد سواپ دریافت نمی‌ کنند.

تنوع بازار بروکر مناسب برای ورود به فارکس

یک بروکر مناسب برای ورود به فارکس باید تنوع دارایی خوبی ارائه دهد. حتی اگر شما در وهله اول تنها بر ارزهای فارکس تمرکز داشته باشید، بهتر است درباره گزینه‌ های معامله دیگر نیز بدانید. معمولا بروکر هایی که تنوع بازار خوبی دارند و فرصت معاملاتی در نفت، ارزهای دیجیتال یا بازار سهام و کالا ارائه می‌دهند، کاربران بیشتری را جذب کرده و محبوبیت بیشتری دارند. جدای از ارزها به دنبال کارگزاری باشید که دسترسی به کالاها، شاخص، سهام و ارزهای دیجیتال را ارائه دهد.

در حالی که تعداد زیادی ارز برای معامله در دسترس است، تنها تعداد کمی از آن ها اکثریت توجه را به خود جلب کرده و بیشترین نقدینگی را دارند. یک بروکر مناسب انتخاب‌ های متفاوتی از جفت‌ های فارکس را با نقدینگی مناسب ارائه می‌ دهد.

سرعت اجرا و لغزش

در اکثر معامله‌ ها سرعت انجام معامله اهمیت بالایی دارد زیرا قیمت‌ گذاری دقیق‌ تری را در بازار پرنوسان فارکس ارائه می‌ دهد. داشته باشید که حساب‌ های آزمایشی که به معامله‌ گران اجازه می‌ دهند خدمات بروکر را آزمایش کنند، همیشه نمایش دقیقی از سرعت اجرای محیط معاملاتی زنده نیستند.

لغزش زمانی رخ می‌ دهد که یک سفارش معاملاتی با قیمتی متفاوت از قیمت اولیه اجرا شود. به عنوان مثال اگر معامله‌ گری یک سفارش استاپ لاس را برای یک پوزیشن خرید در ۱.۱۰۲۰ تنظیم کند اما سفارش او در ۱.۱۰۱۹ اجرا شود، معامله او  یک لغزش منفی ۱ پیپ را تجربه کرده است. لغزش می‌تواند هم مثبت و هم منفی باشد.

لازم به ذکر است که این لغزش‌ ها توسط بروکر قابل حذف نیست اما در روند های بازار با نقدینگی ناچیز بیشتر قابل‌ توجه است. بنابراین معامله گران باید از احتمال لغزش در بروکر خود آگاه باشند و برای آن آماده شوند.

پلتفرم‌ ها و ابزار های معاملاتی

بسیاری از بروکر ها به مشتریان خود دسترسی به پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ را ارائه می‌ دهند. پلتفرم معاملات، پورتال سرمایه‌ گذار به بازار است. به این ترتیب معامله‌ گران باید مطمئن شوند که پلتفرم و نرم‌ افزار یک بروکر دارای ابزار های تحلیل تکنیکال و فاندامنتال مورد نیاز آن ها است.

یک پلتفرم معاملاتی مناسب باید گزینه‌ های سفارشی‌ سازی حساب، اوردر های متفاوت، گزینه‌ های معاملاتی خودکار، شاخص‌ ها و اندیکاتور های کاربردی، ویژگی‌ های بک تست و هشدار های معاملاتی ارائه دهد. اکثر بروکر ها حساب‌ های آزمایشی (دمو) رایگان ارائه می‌ دهند تا معامله‌ گران بتوانند قبل از افتتاح و شارژ حساب خود پلتفرم معاملاتی را امتحان کنند.

اهرم و مارجین

هر بروکر بسته به نهاد نظارتی آن، اهرم‌ های متفاوتی به کاربران خود ارائه می‌ دهد. برای مثال با استفاده از اهرم ۵۰:۱، معامله‌ گر با اندازه حساب ۱۰۰۰ دلار می‌ تواند پوزیشنی به ارزش ۵۰,۰۰۰ دلار داشته باشد. برخی از بروکر ها اهرمی به اندازه ۲۰۰:۱ ارائه می‌ دهند.

کاربری که از لوریج استفاده می‌کند، اگر در معامله عملکرد خوبی داشته باشد این اهرم به نفع او خواهد بود اما در صورتی که معامله اشتباهی کند، ضرر او نیز افزایش پیدا می‌کند. از اهرم با احتیاط استفاده کنید.

پشتیبانی بروکر

معاملات فارکس به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز انجام می‌شود، بنابراین پشتیبانی مشتری یک بروکر باید در هر زمانی در دسترس باشد. مانند هر سرویس دیگری مشکلات پلتفرم، خطای قیمت‌ گذاری، صورت حساب نادرست یا برخی مشکلات فنی دیگر ممکن است رخ دهد. به همین دلیل باید بروکری را انتخاب کنید که خدمات مشتری خوبی ارائه دهد. معمولا بروکر هایی که به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌ دهند، پشتیبانی فارسی دارند.

مقایسه بهترین بروکر های فارکس برای تریدر های ایرانی

مقایسه بهترین بروکر های فارکس برای تریدر های ایرانی

همانطور که پیش از این ذکر شد، قبل بررسی ویژگی‌ های یک بروکر باید مطمئن شوید که گزینه انتخابی شما خدمات مناسبی به کاربران ایرانی ارائه دهد. معامله در بروکر هایی که به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌ دهند همواره با ریسک بسته‌ شدن حساب همراه است پس نمی‌ تواند یک بروکر مناسب برای ورود به فارکس باشد. در ادامه چند بروکر مناسب برای ورود به فارکس میان کاربران ایرانی را بررسی می‌ کنیم.

بروکر آلپاری، بروکر مناسب برای ورود به فارکس

بروکر آلپری یک گزینه محبوب میان کاربران ایرانی است که در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد. این بروکر چهار نوع حساب ارائه می‌ دهد. این بروکر با ارائه ویژگی‌ ها و خدمات متنوع و کاربرپسند خود را متمایز کرده است. بروکر آلپاری دسترسی به معامله بیش از ۶۰ جفت فارکس با پورسانت‌ ها و اسپرد های رقابتی را فراهم کرده است. آلپاری حساب‌ های معاملاتی متنوعی ارائه می‌ دهد. حساب استاندارد، مایکرو، پرو و ECN حساب‌ های اصلی این بروکر است.  

بروکر آمارکتس، بروکر مناسب برای ورود به فارکس

بروکر آمارکتس (AMarkets) را می‌ توان یک بروکر مناسب برای ورود به فارکس در نظر گرفت. این بروکر تحت نظارت FSA و  SVG است. بروکر آمارکتس که در سال ۲۰۰۷ راه‌ اندازی شد، برای ارائه بهترین راه حل‌ های معاملاتی تلاش می‌ کند. این بروکر طیف گسترده‌ ای از ابزار های مالی را در غالب پلتفرم‌ های محبوب متاتریدر ارائه می‌ دهد. آمارکتس امکان انتخاب بین سه نوع حساب زنده، یعنی حساب استاندارد، ثابت و ECN را به کابران خود می‌ دهد.

بروکر ویندزور، بروکر مناسب برای ورود به فارکس

یکی دیگر از بروکر های محبوب بین کاربران ایرانی بروکر ویندزور (Windsor) است. این بروکر در سال ۱۹۸۸ تاسیس شد و طی این مدت توانست مشتریان زیادی جذب کند. دو حساب اصلی این بروکر شامل حساب‌ پرایم (Prime)  و حساب زیرو (Zero) است. البته حساب زیرو برای معامله‌ گران فعال و با تجربه مناسب‌ تر است.

بروکر روبو فارکس

یکی از گزینه‌ های محبوب بین کاربران ایرانی بروکر روبو فارکس است. این بروکر شرایط مناسبی به کاربران خود ارائه می‌دهد، مانند حداقل سپرده ۱۰ دلاری و اهرمی تا ۱:۲۰۰۰. حساب ECN و Prime در بروکر روبو فارکس در دسترس است. با وجود این موارد نمی‌ توان این بروکر را گزینه مناسبی برای کاربران ایرانی دانست. طی دو سال اخیر حساب معاملاتی برخی کاربران ایرانی روبو فارکس با مشکل رو به رو شده و به ایرانیان فرصت محدود برای خالی کردن حساب داده شده است.

بروکر ارانته

بروکر ارانته در سال ۲۰۱۹ تاسیس شده و معاملات فارکس و CFD، فلزات، شاخص‌ ها، سهام و ارزهای دیجیتال را به کاربران ارائه می‌ دهد. پلتفرم‌ های محبوب متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ و سی تریدر (cTrader) در بروکر ارانته در دسترس است. این بروکر چهار نوع حساب اصلی دارد: حساب استاندارد، حساب پرمیوم، حساب وی‌ آی پی و حساب تیلور مورد (Tailormade).

بروکر مناسب برای ورود به فارکس در ایران کدام است؟

در مجموع به یاد داشته باشید که قبل از واریز پول باید بروکر فارکس خود را با دقت انتخاب کنید. اگر به دنبال یک پلتفرم قابل اعتماد برای معامله هستید، قبل از هر چیزی خدمات بروکر به کاربران ایرانی را بررسی کنید. به یاد داشته باشید، بروکر فارکس شما کلید عملکرد صحیح شما در معاملات است، بنابراین آن را عاقلانه انتخاب کنید.

 نمی‌ توان یک گزینه واحد پیدا کرد و گفت این بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان است. موارد زیادی یک بروکر مناسب برای ورود به فارکس را مشخص می‌کند.  اگر به دنبال بهترین بروکر فارکس هستید، با یک لیست از بروکر های فارکس شروع کنید.

درباره هرکدام به خوبی تحقیق کنید، یک حساب دمو فارکس باز کنید و مدتی خدمات آن را امتحان کنید. ما انواع بروکر های معتبر فارکس که به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌ دهد را بررسی کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که هرگز با پولی که توانایی از دست دادن آن را ندارید معامله نکنید.

امیدواریم از این مطلب اختصاصی از وبسایت بیستکس لذت برده باشید و اطلاعات کاملی را در خصوص بازار فارکس بدست آورده باشید.

کد خبر: ۲۶۷٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha