۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
بهره‌گیری از فناوری‌ روز جهان برای پایداری تولید و ارتقای سلامت پسته ایران
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد

بهره‌گیری از فناوری‌ روز جهان برای پایداری تولید و ارتقای سلامت پسته ایران

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی بر بکارگیری دانش فنی روز جهان برای تولید پایدار و افزایش کیفی و سلامت پسته کشور با همکاری سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) تاکید کرد.

به گزارش بازار، محمدمهدی برومندی امروز چهارشنبه در کارگاه اولیه پروژه بهبود تولید و صادرات پسته از طریق استقرار مدیریت همه جانبه و تلفیقی محصول گفت: همه بازارهای جهانی از محصول باکیفیت پسته ایران از گذشته تاکنون استفاده کرده اند و تداوم تولید، دسترسی به این محصول و سلامت آن برای ما و جهان مهم است.

وی سطح باغات پسته در کشور را ۵۰۰ هزار هکتار عنوان و اظهار کرد: ارتقای کیفیت پسته از دغدغه‌های ما و بخش غذا و داروی کشور است و برای پایداری و سلامت این محصول باید از دانش روز جهان بهره‌مند شویم.

برومندی با بیان این که فائو به عنوان یک سازمان تخصصی در خدمت امنیت غذایی است، تصریح کرد: همه کشورها و بخش‌های تولید غذا در جهان از خدمات فنی ارزشمند این سازمان بهره‌مند هستند.

وی در همین حال بخش باغبانی را از حوزه‌های مهم در امنیت غذایی کشور دانست و گفت: سطح باغات کشور نزدیک به ۳ میلیون هکتار است و بیش از ۲۵ میلیون تن انواع محصولات باغی از این سطح تولید می‌شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: به رغم آن که ۲۰ درصد از خاک کشاورزی در بخش باغبانی است، اما ۳۷ درصد اشتغال در این بخش است.

وی ادامه داد: حدود ۵۰ درصد درآمد ارزی حاصل از صادرات محصولات مازاد بر مصرف بخش کشاورزی در اختیار حوزه باغبانی است.

در ادامه این نشست، مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: مذاکرات با سازمان فائو برای اجرای پروژه بهبود تولید و صادرات پسته از طریق استقرار مدیریت همه‌جانبه و تلفیقی محصول از سال گذشته آغاز شد و امروز کل کارهای مقدماتی این پروژه انجام شده است.

هومن فتحی تولید، فرآوری و آزمایش‌ها را سه رکن اساسی در حوزه محصول پسته برشمرد و اذعان داشت: بررسی این سه رکن به حل مشکلات پسته کشور کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در حوزه آزمایش‌ها، رعایت استانداردها و همخوانی آن با استانداردهای کشورهای وارد کننده از جمله مواردی است که در این پروژه دیده شده است.

فتحی تصریح کرد: مشارکت همه دستگاه‌ها به موفقیت این پروژه کمک خواهد کرد و از سازمان فائو می‌خواهیم به این پروژه اهمیت دهد و از تیم‌های برجسته علمی برای آن استفاده کند.

کد خبر: ۲۶۶٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha