۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
نخستین جشنواره «اعطای نشان اقتصاد مقاومتی» در یزد برگزار شد
با همکاری بسیج کارگری سپاه الغدیر و فولاد آلیاژی ایران؛

نخستین جشنواره «اعطای نشان اقتصاد مقاومتی» در یزد برگزار شد

یزد- نخستین جشنواره «اعطای نشان اقتصاد مقاومتی» با همکاری بسیج جامعه کارگری سپاه الغدیر یزد و شرکت فولاد آلیاژی ایران برگزار شد.

به گزارش بازار، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در نخستین جشنواره «اعطای نشان اقتصاد مقاومتی» در یزد با اشاره به دستاوردهای اخیر این شرکت، ‌به خودکفایی ایران در بخش فولادهای آلیاژی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر جزو محدود کشورهای دارای دانش فنی در تولید فولاد آلیاژی هستیم که می توانیم آن را به دیگر کشورها نیز انتقال دهیم.

محمد کمال‌زاده ادامه داد: دست یافتن به دانش تولید به ویژه در بخش فولاد آلیاژی بسیار دشوار است چرا که شاخص ارزیابی توسعه یافتگی صنعتی مصرف آلیاژ در تولید به ازای هر تن است که خوشبختانه دستاوردهای خوبی در این زمینه داشتیم.

وی با اشاره به دشواری های اقتصادی فعلی،‌فعالان اقتصادی را فرماندهان ارشد اقتصادی معرفی و اظهار کرد:‌ فعالیت در این شرایط سخت جان بر کف بودن است و اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای برون از مشکلات اقتصادی امروز و پیشرفت اقتصادی و تولید است.

ارزیابی بر اساس ۸۴ سنجه با داوری تولیدکنندگان مطرح استان

دبیر جشنواره و مسئول سازمان بسیج کارگران کارخانجات سپاه الغدیر یزد هم در این جشنواره اعلام کرد: این جشنواره با نظر کارشناسان مجرب و اساتید دانشگاه و طراحی مدل و احصاء ۸۴ سنجه از مراکز تولیدی با ارزیابی افراد آشنا به صنعت و برگزاری کلاس‌های آموزشی ارزیابی برگزار شد.

مهدی ابویی ادامه داد: به این ترتیب ۱۳۰ شرکت شناسایی و ارزیابی با در نظر گرفتن ۵ معیار از جمله جهاد اقتصادی و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی انجام شد و در نهایت ۲۵ شرکت نشان درجه یک اقتصاد مقاومت استانی را در راستای کمک به مهار تورم و رشد تولید، رشد اشتغال و توسعه اقتصادی کسب کردند.

تامین آب به عنوان مهم ترین زیرساخت توسعه اقتصادی استان

معاون استاندار یزد هم در این مراسم با بیان اینکه موضوع اول کشور ما امروز بحث اقتصاد است و رهبر معظم انقلاب نیز در طول یک دهه گذشته، شعار اول کشور را شعار اقتصادی انتخاب کرده اند، به تلاش های استان برای توسعه اقتصادی و تامین زیرساخت های مورد نیاز به ویژه آب اشاره کرد.

محمدعلی شاه حسینی آب را مهمترین مسئله در این زمینه عنوان و بیان کرد:‌اعتبار مورد نیاز برای انتقال آب به استان یزد ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که تمام اعتبارات ملی و محلی استان یزد در یک سال ۲ هزار میلیارد تومان است و این یعنی باید ۷۵ سال صبر کنیم و هیچ هزینه ای نداشته باشیم تا بتوانیم خط انتقال را تکمیل کنیم.

وی اضافه کرد: اما در دولت سیزدهم این بن بست شکسته شد و در حال حاضر این طرح در دست اجراست و سال آینده بخشی از این پروژه به سرانجام خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با تاکید بر اینکه تامین اعتبار این پروژه‌ها برای عده ای جاری سوال است؛‌اظهار کرد: واقعیت این است که برای این امر از ظرفیت صنایع و معادن برای این مهم بهره گرفته‌ایم.

درخشش یزد در حوزه اقتصاد مقاومتی

فرمانده سپاه الغدیر هم در این مراسم با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان یزد اقدامات خوبی انجام شده است، اظهار کرد: یزد همواره در عرصه‌های اقتصادی خوش درخشیده و به همان نسبت نیز باید در سایر عرصه‌ها پیشرفت داشته باشیم.

سردار حسین زارع کمالی بیان کرد: دشمن از تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور ما هراس دارد به همین دلیل تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این طرح مهم اقتصادی محقق نشود.

در این مراسم ۲۵ واحد تولیدی برگزیده از میان ۱۳۰ شرکت کننده، معرفی و تجلیل شدند.

کد خبر: ۲۶۶٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha