۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
قیمت ورق آلومینیوم

قیمت ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم یکی از اصلی ترین ماده مصرفی صنعت گران به حساب می آید.

از این رو خرید و اطلاع از قیمت به روز آن از مرکز معتبر صنفی آلومینیوم حائز اهمیت می باشد در ادامه یکی از بزرگترین مراکز فروش ورق آلومینیوم را معرفی می کنیم...

ورق آلومینیوم

آلومینیوم فلزی سبک و پرکاربرد است. این فلز به دلیل خواص کاربردی و منحصر به فرد در میان صنعتگران بسیار طرفدار دارد. از مهم ترین خواص فلز آلومینیوم می توان به مقاومت در برابر خوردگی، رسانای قوی الکتریسیته و گرما، قابلیت شکل پذیری بالا، استحکام خوب و وزن سبک اشاره نمود.

با توجه به استفاده ی فراوان از این فلز قیمت روز ورق آلومینیوم از مهمترین دغدغه ی صنعتگران است و همواره در تلاش اند تا جنس بهتر با قیمت مناسب تری را خریداری نمایند. تعیین نرخ قیمت ورق آلومینیوم ۱۴۰۲ از عوامل مختلفی نشات میگیرد. قیمت روز شمش آلومینیوم اصلی ترین عامل تعیین کننده قیمت کیلویی آلومینیوم است که با توجه به نوسانات تورم و نرخ ارز همواره در حال تغییر است. قیمت ورق آلومینویم را با توجه به میزان آلیاژ و درصد آلمینیوم موجود ، نوع ورق، ضخامت ورق، وزن آلومینیوم و طرح ورق تعیین میکنند.

فلز آلومینیوم در صنعت به صورت خالص استفاده نمی شود و همواره با فلزات دیگری مانند، سیلیسیم، منیزیم و منگنز آلیاژ می شود تا استحکام آن بیشتر و خواص ارزشمندتری به دست آید. آلومینیم در اشکال و آلیاژ های مختلف در صنعت بکار برده میشود. به عنوان مثال ورق کامپوزیت آلومینیوم ، ورق ضخیم و نازک ، ورق امباس آلومینیوم فویل آلومینیوم و پروفیل آلومینیوم. از آلومینیوم در صنایع مختلفی از جمله ساختمان سازی ، خودرو سازی، تولید درب و پنجره ، صنایع هواپیمایی و دریایی، ظروف بسته بندی استفاده ی فراوان می شود.

تولید ورق آلومینیوم

  1. ذوب و ریخته گری: اولین مرحله تولید ورق آلومینیوم است. در این مرحله، آلومینیوم اولیه که از کانسارهای بوکسیت استخراج می‌شود، با استفاده از کوره‌های القایی ذوب می‌شود. سپس، مذاب آلومینیوم به قالب‌های ریخته گری منتقل می‌شود تا به شکل شمش درآید. شمش آلومینیوم معمولاً در ابعاد ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی متر عرض و ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی متر طول تولید می شود.

  2. نورد گرم: در مرحله بعدی، شمش‌های آلومینیوم به شکل ورق درمی‌آیند. این کار با استفاده از فرآیند نورد گرم انجام می‌شود. در فرآیند نورد گرم، شمش‌های آلومینیوم بین دو غلتک داغ قرار می‌گیرند و به صورت مداوم به سمت جلو و عقب حرکت می‌کنند. با حرکت شمش‌ها بین غلتک‌ها، ضخامت آنها کاهش می‌یابد و به شکل ورق درمی‌آیند. شمش آلومینیوم برای نورد گرم به دمای ۴۰۰ تا ۶۰۰ درجه سانتیگراد گرم می شود.

  3. عملیات حرارتی: در مرحله بعدی، ورق‌های آلومینیوم به منظور بهبود خواص مکانیکی و فیزیکی آنها، تحت عملیات حرارتی قرار می‌گیرند. عملیات حرارتی مختلفی برای ورق‌های آلومینیوم وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به آنیل، سخت کاری و بازپخت اشاره کرد.

  4. نورد سرد: پس از عملیات حرارتی، ورق آلومینیوم باید خنک شود. خنک کردن ورق آلومینیوم معمولاً با آب یا هوا انجام می شود.

  5. بسته بندی: در مرحله آخر، ورق‌های آلومینیوم بسته بندی و روانه ی بازار می‌شوند. ورق‌های آلومینیوم معمولاً به صورت رول یا شیت تولید شده و بسته بندی می‌شوند.

قیمت ورق آلومینیوم

ویژگی های ورق آلومینیوم

از جمله ویژگی های مهم و مزایای ورق آلومینیوم این است که وزن بسیار سبک و به نسبت استحکام بالایی دارد. سطح براق و یک دست دارد و این ظاهر زیبا کاربرد آن را افزایش داده است. در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است و به دلیل سطح صاف خاصیت رنگ پذیری بالایی دارد. با هزینه پایین به بازار عرضه می شود. انعطاف و قابلیت شکل پذیری بالای این فلز سبب شده است تا در مناطق زاویه دار و منحنی به کار برده شود. امکان عرضه در ضخامت های بسیار کم را دارد و در ابعاد و ضخامت های متفاوت می توان ورق آلومینیوم را سفارش داد. این ورق در دو شکل رول (کلاف) و شیت (برگ) تولید شده و به فروش میرسد.

انواع ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم در انواع مختلفی تولید می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. برخی از انواع ورق آلومینیوم عبارتند از:

ورق آلومینیوم آلیاژی: این نوع ورق از آلومینیوم و سایر عناصر آلیاژی ساخته می شود و دارای خواص مکانیکی و شیمیایی بهبود یافته ای است. آلیاژ های پر کاربرد آلومینیوم عبارتند از ورق ۱۰۵۰ -۳۱۰۵ -۱۳۵۰ -۶۰۶۱

ورق آلومینیوم رنگی: ورق آلومینیوم رنگی با استفاده از پوشش های رنگی یا آنادایزینگ به رنگ های مختلف در می آید.

ورق آلومینیوم آجدار: این نوع ورق دارای سطحی آجدار است که باعث افزایش مقاومت آن در برابر لغزندگی و خوردگی می شود. و انواع مختلفی دارد از جمله ورق امباس

ورق آلومینیوم پلی کرافت: این ورق در واقع همان ورق عایق کاری آلومینوم است که از لایه پلی اتیلن و کاغذ کرافت متصل به ورق آلومینیوم تشکیل شده است و ضد حرارت و ضد خوردگی می باشد.

ورق آلومینیوم کامپوزیت: ورق کامپوزیت از جنس فایبرگلاس، پلی اتیلن یا مواد معدنی ساخته شده است که دو طرف آن با فلز آلومینوم پوشانده می شود.

ورق آلومینیوم شکل دار: ورق های شکل دار با ایجاد زاویه هایی روی ورق ایجاد می شود به عنوان مثال ورق آلومینیوم ذوزنقه ای و ورق آلومینیوم سینوسی

ورق آلومینیوم

کاربردهای ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف دارد. برخی از کاربردهای ورق آلومینیوم عبارتند از:

از ورق آلومینیوم در صنایع مختلفی از جمله خورد سازی برای ساخت بدنه خودرو، رادیاتور و سایر قطعات ماشین به خصوص در بدنه ی ماشین های سنگین و کامیون ها استفاده می شود. در صنایع ساختمانی از ورق آلومینوم برای ساخت پنجره، سقف، درب و سایر قسمت های ساختمان استفاده می شود. صنایع بسته بندی نیز از این محصول استفاده می کنند که در تولید قوطی های نوشیدنی، بطری ها و ظروف بسته بندی ورق المینیم به کار رفته است. در ساخت کابل های برق و قطعات الکترونیکی نیز آلومینیوم کاربرد دارد. صنایع هوا و فضا نیز از این فلز در ساخت بدنه ی موشک ها و هواپیما ها و مخازن سوخت بهره می برند. از دیگر موارد استفاده ی ورق آلومینیوم می توان به صنایع نظامی، داروسازی، حمل و نقل، راه آهن و ریل سازی، ساخت لوازم خانگی، پروژه های عمرانی و معماری، تابلو سازی، ساخت کف پوش ها و وسایل شهربازی اشاره نمود.

ورق آلومینیوم

خرید ورق آلومینوم

در خرید ورق آلومینوم باید نکاتی را در نظر بگیرید که می تواند به انتخاب و خرید شما کمک کند. در ابتدا نوع ورق آلومینیوم مورد نیاز خود را با توجه به نوع کاربری خود از میان انواع ورق ها (ورق آلومینیوم امباس، ورق آلومینیوم پلی کرافت، ورق آلومینیوم ساده، ورق آلومینوم سینوسی و…) انتخاب نمایید. با توجه به جدول وزنی آلومینیوم ضخامت و وزن مد نظر خود را انتخاب نمایید. به آلیاژ ها دقت نمایید و با توجه به خواص متفاوت آلیاژهای ورق آلومینوم، مناسب ترین گزینه را برگزینید. برخی از ورق ها در کیفیت مطلوبی تولید نشده اند. سطح یکدست و صاف نشان از کیفیت ورق آلومینیوم است. قیمت ورق ها را نیز مقایسه نمایید. تعرفه ورق آلومینیوم بر اساس عوامل مختلفی تعیین می گردد که پس از بررسی این عوامل می توانید ورق متناسب با بودجه ی خود را انتخاب نمایید. همیشه گران بودن یک محصول دلیل بر مرغوبیت آن نیست، برای خرید ورق آلومینیوم با کیفیت یک مرکز فروش آلومینیوم معتبر را پیدا کنید پیشنهاد ما به شما پارسیان آلومینیوم می باشد. با چند شعبه فعال در تهران که انواع ورق های آلومینیوم را از برندهای سالکو، ایرالکو، المهدی و… به فروش میرساند و علاوه بر خرید حضوری امکان خرید اینترنتی ورق آلومینیم و ارسال آن به سراسر ایران را فراهم نموده است.۰۲۱۳۳۱۱۵۵۰۰

کد خبر: ۲۶۶٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha