۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
بدهی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی  آبفا به پیمانکاران/ سهم بخش خصوصی از سرمایه گذاری در صنعت آب تنها ۲۰ درصد
مدیرعامل آبفای تهران در پاسخ به بازار

بدهی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی آبفا به پیمانکاران/ سهم بخش خصوصی از سرمایه گذاری در صنعت آب تنها ۲۰ درصد

بختیاری، مدیرعامل آبفای تهران‌ حجم سرمایه گذاری در این صنعت را حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت ۲۰ درصد این سرمایه گذاری یعنی چیزی حدود ۶۰۰ میلیون توسط بخش خصوصی انجام شده است.

به گزارش بازار، محمدرضا بختیاری مدیرعامل آبفای تهران در پاسخ به بازار، حجم بدهی دولت به پیمانکاران این حوزه را حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: قرار است که بدهی آنها در قالب مدل‌های BOT‌  یا اینکه از محل تبصره ۱۳ پرداخت شود.

او همچنین میزان گردش مالی شرکت آب و فاضلاب تهران را سالانه حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: به همین دلیل روند پیگیری پروژه‌ها و همچنین پرداخت مطالبات شرایط بهتری نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی دارد.

مدیرعامل شرکت آبفای تهران همچنین در پاسخ به این سوال که سهم بخش خصوصی از سرمایه گذاری در صنعت آب چقدر است، گفت: حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در این صنعت حدود ۳ هزار میلیارد تومان است که ۲۰ درصد آن یعنی چیزی حدود ۶۰۰ میلیون آن توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

او در پاسخ به سوالی در رابطه با اضافه مصرف مشترکان تهرانی گفت: حدود ۷۰ درصد مشترکان تهرانی مطابق الگوی مشخص شده آب مصرف ‌می‌کنند. ۱۵ درصد کمی ‌بالاتر از حد عرف و ۱۵ درصد خیلی بالاتر از حد مجاز آب مصرف ‌می‌کنند.

به گفته بختیاری، ۱۵ درصد مشترکان چیزی حدود ۴۷ درصد آب شرب تهران را مصرف ‌می‌کنند.

کد خبر: ۲۶٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha