۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
ذخایر معدنی اصفهان بی بدیل است| اشتغالزایی ویژه با ثروت خفته در دل زمین
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

ذخایر معدنی اصفهان بی بدیل است| اشتغالزایی ویژه با ثروت خفته در دل زمین

اصفهان - ابکا؛ عضو هیئت رئیسه کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان جزو استان هایی است که از لحاظ ذخایر معدنی جایگاه ویژه ای قرار دارد و باید از این ثروت خفته برای توسعه اقتصادی استفاده شود.

به گزارش بازار، استان اصفهان به عنوان قطب صنعت ایران از لحاظ منابع معدنی هم پتانسیل های زیادی دارد و به گفته کارشناسان باید به این مهم هم به درستی نگریسته شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان در گفت و گو با بازار و در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل معادن اصفهان چیست، اظهار کرد: بزرگترین مشکل معادن اصفهان فرسودگی و در مواردی کمبود ماشین آلات معدنی است که تا حدی به غیر فعال شدن معادن کوچک دامن زده است.

محمد ابکا تاکید کرد: باید در این زمینه با توجه به نیاز روز معادن نیز به روزرسانی شوند چرا که نقش عمده ای در اشتغال کشور دارند.

وی افزود: اصفهان جزو استان هایی است که از لحاظ ذخایر معدنی در جایگاه برجسته ای قرار دارد و ذخایر معدنی اصفهان از پتانسیل های زیادی در حوزه داخلی و خارجی برخوردار است.

استفاده بهینه از پتانسیلهای معدنی به جای نفت برای توسعه صادرات

نایب‌ رئیس کمیسیون صنعت و عضو هیئت‌ رئیسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: امروز، هم مسئولان کشور و هم فعالان اقتصادی معتقدند که بعد از نفت بزرگ‌ترین ثروت ایران، معادن آن است؛ معادنی که در اصفهان زیادند و به عنوان ثروت های خدادادی می توان بر روی آنها سرمایه گذاری کرد و به نوعی ثروتی خفته ای هستند که باید بیش از اینها به آنها توجه شود.

ابکا تصریح کرد: با توجه به اینکه هم اکنون صادرات نفت به سختی انجام می شود بنابراین می توانیم در شرایطی که وارد انقلاب صنعتی چهارم شده ایم از پتانسیل های معدنی اصفهان استفاده های بهینه کنیم.

کد خبر: ۲۶۶٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha