۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
شناسایی و بومی سازی ۲۶هزار قطعه در زنجیره فولاد کشور

شناسایی و بومی سازی ۲۶هزار قطعه در زنجیره فولاد کشور

سبحانی ریس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: تا به امروز ۲۶ هزار قطعه در زنجیره فولاد کشور شناسایی و توسط سازندگان داخلی تولید و بومی سازی شده است.

بازار؛ گروه صنعت: بهرام سبحانی رییس هیات مدیره انجمن تولید کننده فولاد ایران در آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران که با محوریت بومی سازی قطعات داخل در حال برگزاری است گفت: هر سال از نظر تعداد تجهیزاتی که بومی سازی می شود شاهد افزایش هستیم که ما را از نیاز به واردات نجات می دهد. ضمن اینکه هر سال شاهد عقد تفاهم نامه هایی بین تولید کنندگان و سازندگان تحهیزات مورد نیاز هستیم.
سبحانی افزود: الان ۲۶ هزار قطعه در این زنجیره شناسایی شده که کاملا بومی سازی شده است.
وی ادامه داد: بومی سازی ها در واقع در دو بخش صورت می گیرد؛ در یک بخش بومی سازی مربوط به بومی سازی قطعات است که به صورت مهندسی معکوس انجام می شود. خوشبختانه در هر واحد فولادی تیم های بومی سازی داریم که تولیدات خود را در اختیار خطوط تولید قرار می دهند.

بیش از ۸۵درصد نیازها از داخل تامین می شود
سبحاتی افزود: در بخش بعدی بومی سازی مربوط به بومی سازی تکنولوژی همچون فرایند احیای مستقیم است که در کشور تحت لیسانس ژاپن اجرا میشود. ضمن اینکه در راستای بومی سازی تکنولوژی یک تکنولوژی جدید نیژ ارایه می دهیم که دیگر تحت لیسانس نیست. بنابراین نه تنها بومی سازی در سخت تجهیزات داریم بلکه تکتولوژی را نیز بومی سازی می کنیم.
وی خاطر نشان کرد در تولید بیش از ۸۵درصد نیازها از داخل تامین می شود بجز چند کالا که وارداتی است و امیدواریم تا اواسط سال اینده خط تولید این محصولات نیز در داخل کامل شود.

گفتنی است پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با محوریت توسعه تکنولوژی، دانش فنی و برند سازی که یکی از عنصرهای مغفول مانده در مشور است در برج میلاد تهران در حال برگزاری است.

کد خبر: ۲۶۶٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha