۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
کمبود ۷۰ هزار نیروی پرستاری| عدم پرداخت فوق العاده خاص و حق الزحمه پایین پرستاران
نماینده مردم گرگان در مجلس عنوان کرد

کمبود ۷۰ هزار نیروی پرستاری| عدم پرداخت فوق العاده خاص و حق الزحمه پایین پرستاران

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس، با انتقاد از کمبود ۷۰ هزار نیروی پرستاری در سراسر کشور خطاب به وزیر بهداشت گفت: سوال این است شما برای نیروهای کادری و روزمزد چه کرده اید؟

به گزارش بازار، رمضانعلی سنگدوینی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۹ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی درباره اینکه چرا علیرغم تلاش های پرستاران و کادر درمان در زمان پاندمی کرونا وعده های داده شده مبنی بر جذب پرستاران و تبدیل وضعیت کادر درمان، وزارت بهداشت اقدام به تعدیل کادر بیمارستانی و عدم تمدید طرح پرستاران کرده است؟، گفت: در ابتدا از اقدامات وزیر بهداشت و کادر سلامت به عنوان مدافعان سلامت در زمان همه گیری بیماری کرونا تشکر می کنم و متاسفانه بسیاری از پزشکان و پرستاران در این زمان به درجه شهادت نائل شدند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین اقدامات خوبی همچون تزریق واکسن به میزان ۱۵۵ میلیون نفر و ارزیابی فشار خون و قندخون ۴۰ میلیون نفر توسط وزارت بهداشت در حال انجام است اما با این وجود بعد از پایان همه گیری ویروس کرونا با وجود آنکه حضرت آقا تاکید بر حمایت از جامعه پرستاری داشتند اما این تاکید منجر به تغییر وضعیت نیروهای طرحی و روزمزد نشد و حتی این افراد از مدار وزارت بهداشت خارج شدند، در حالی که آن ها زندگی تشکیل داده و برای زندگی خود برنامه ریزی کرده بودند.

وی ادامه داد: همچنین اگرچه آقای عین اللهی بازدیدهای بسیاری از مراکز درمانی داشته و این مشکلات و موارد را مشاهده کرده است اما کمبود ۷۰ هزار نیروی پرستاری در سراسر کشور، پرداخت فوق العاده خاص و حق الزحمه پایین پرستاران مسئله ساز شده است و حتی به دلیل پایین بودن حقوق پرستاران کسی وارد این عرصه نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از عملکرد رئیس سازمان استخدامی کشور، مطرح کرد: اگرچه رئیس سازمان استخدامی کشور در یک جلسه غیرعلنی قول حل مشکلات آموزش و پرورشی ها را داد و کادر درمان بعد از آموزش و پرورش پرجمعیت ترین وزارتخانه محسوب می شود اما سوال این است شما برای نیروهای کادری و روزمزد چه کرده اید؟ لذا با این اوصاف باید بدانیم برنامه آقای عین اللهی در رابطه با نیروهای طرح پرستاری و نیروهای روزمزد وزارت بهداشت و درمان چیست؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای وزیر باید این مشکلات را از طریق سازمان استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه دنبال کند، گفت: همچنین از آقای قالیباف می خواهم مسئله نیروی طرحی و روز مزد را در جلسات خود با آقای رئیسی مطرح و آن ها را تعیین تکلیف کنند چرا که زندگی این افراد بعد از کرونا مختل شد.

سنگدوینی اظهار کرد: اگرچه مجلس مصوباتی درباره نیروهای شرکتی داشت اما باید آقای وزیر این مصوبات را در هیات دولت دنبال کند و نیاز است در بحث پرداخت فوق العاده خاص کادر سلامت متفق القول شده تا در بودجه سال ۱۴۰۳ دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید برای تبدیل وضعیت نیروهای طرحی و پرستاری و پرداخت فوق العاده خاص آن ها اقدام عاجل شود، اظهار کرد: بنده می توانم برای انجام این امور به دکتر عین اللهی فرصت زمانی دهم تا نیروهای طرحی و شرکتی را تعیین تکلیف کنند. همچنین موضوع فوق العاده خاص آن ها را با یک برنامه زمانبندی شده اجرایی کند البته در صورتی که قول پیگیری دهد از پاسخ های وی در رابطه با سوال خود قانع می شوم.

این نماینده مجلس در پایان همچنین از سید حمید جمال الدینی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل پیگیری موضوعات مختلف با جدیت و ایجاد رضایتمندی تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر: ۲۶۶٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ذبیح IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      2 0
      برقراری فوق العاده خاص کادر جانفشان وزحمتکش بهداشت ودرمان در بودجه سال1403کشور ضروری می باشد.....