۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
آشنایی با اکستروژن آلومینیوم و کاربرد آن

آشنایی با اکستروژن آلومینیوم و کاربرد آن

اکستروژن آلومینیوم، اشکالی از آلومینیوم است که می تواند نیمه توخالی یا توخالی باشند. بسیاری از محصولات روزمره شکل و عملکرد خود را از آلومینیوم اکسترود شده می گیرند.

به گزارش بازار، اکستروژن آلومینیوم، اشکالی از آلومینیوم است که می تواند نیمه توخالی یا توخالی باشند. بسیاری از محصولات روزمره شکل و عملکرد خود را از آلومینیوم اکسترود شده می گیرند. آنها در همه چیز از لوازم خانگی گرفته تا اتومبیل استفاده می شوند. اکستروژن های آلومینیومی به دلیل استحکام، پایداری، مقاومت در برابر خوردگی و سبکی آن ها ارزیابی می شوند

اکستروژن آلومینیوم، اشکالی از آلومینیوم است که می تواند نیمه توخالی یا توخالی باشند. بسیاری از محصولات روزمره شکل و عملکرد خود را از آلومینیوم اکسترود شده می گیرند. آنها در همه چیز از لوازم خانگی گرفته تا اتومبیل استفاده می شوند. اکستروژن های آلومینیومی به دلیل استحکام، پایداری، مقاومت در برابر خوردگی و سبکی آن ها ارزیابی می شوند. آنها توسط دستگاه اکستروژن آلومینیوم و قالب های آنها به تولید می رسند.

اکستروژن آلومینیوم

فرآیند اکستروژن های آلومینیوم چگونه کار می کند؟

اکستروژن فرآیندی است که در آن یک قطعه جامد از صفحه، لوله، ورق یا میله آلومینیومی با فشار از طریق یک دهانه قالب کوچکتر وارد می شود. برای اکسترود آلومینیوم، از فرآیند نرم کردن قطعه فلزی جامد با گرما و سپس عبور دادن آن از طریق قالب فولادی استفاده می کنند. نتیجه نهایی یک قطعه آلومینیومی مطابق با شکل قالب است که در برابر خوردگی مقاومت داشته و سبک وزن و قوی است.

اکسترود کردن آلومینیوم

دو روش استاندارد برای اکسترود کردن آلومینیوم وجود دارد:

اکستروژن آلومینیوم مستقیم

اکستروژن مستقیم متداول ترین روش در این فرآیند است. یک شمش از آلومینیوم گرم شده در یک قالب قرار می گیرد و یک قطعه هیدرولیک مواد را از طریق دهانه قالب هل می دهد. به دلیف خاصیت آلومینیوم حرارت دیده، فشار کمی لازم است، اما در نهایت به دلیل ترکیب حرارت و فشار یک قطعه شکل می گیرد.

اکستروژن غیر مستقیم آلومینیوم

در روش اکستروژن غیر مستقیم، قالب ثابت می ماند در حالی که شمش آلومینیومی به جلو فشار می آورند. فشار وارده، آلومینیوم نرم را از طریق دهانه قالب در جهت مخالف وارد می‌کند. در طول فرآیند اکستروژن، دمای کل محفظه دیواره دار باید ثابت بماند.

 

اکستروژن آلومینیوم

اشکال مختلف اکستروژن آلومینیوم

عوامل زیادی در فرآیند اکستروژن آلومینیوم وجود دارد که بر نحوه تبدیل محصول نهایی تأثیر می گذارد، از جمله این عوامل می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • نوع، چیدمان و طراحی قالب
  • طول بیلت و نوع آلیاژ
  • دمای شمش و محفظه
  • دمای قالب و ابزار
  • سرعت اکستروژن

این عوامل قابل تنظیم، همراه با ابزارهای ارزان قیمت، امکانات تقریباً نامحدودی را برای طراحی ایجاد می کنند. فرآیند اکسترود آلومینیوم  می تواند اجزای بلند یا قطعات کوچکتر را در اندازه های یک میلی متر تا چند متر ایجاد کند. به دلیل وزن سبک و خواص شکل پذیری آلومینیوم، اشکال اکستروژن می توانند نسبتاً پیچیده باشند، از جمله اشکال توخالی و چند محفظه.

تولید اشکال مختلف با دستگاه اکستروژن آلومینیوم

دستگاه اکستروژن آلومینیوم دارای فرآیند ساده ای است. با کمک پرس های هیدرولیک قدرتمند، آلومینیوم را می توان تقریباً به هر شکلی که فکرش را کنید اکسترود کرد. از همین روست که می توانید به راحتی اشکال اکسترود شده پروفیل های آلومینیوم را در کاربردهای مختلف مشاهده کنید.

در برخی از اشکال تولید شده توسط دستگاه، قطعات استاندارد اکسترود شده L شکل هستند که از دو پایه تشکیل شده اند، یکدیگر را قطع می کنند و یک زاویه 90 درجه تشکیل می دهند. از سویی دیگر، لوله اکسترود شده آلومینیومی یک محصول آلومینیومی توخالی و خطی است. این پروفیل ها معمولاً استوانه ای شکل، مربع یا مستطیل شکل هستند.

آنها برای کاربردهای تخصصی مانند لوله‌های خروجی آلومینیومی و لوازم ساختمانی تولید می‌شوند. ناودانی های اکستروژن آلومینیوم اجزای سیستم های قاب بندی مدولار (ساخته شده از واحدهای مختلف) هستند. از آنها در تولید انواع چراغ های خطی استفاده می کنند.

اکستروژن های آلومینیومی شیار T را می توان تقریباً برای ساخت هر چیزی استفاده کرد، اما اغلب در کابینت ها، قفسه بندی ها، پارتیشن های اداری، قفسه های سرور کامپیوتر و قطعات نمایشگاهی مشاهده می شوند.

سفارش اکستروژن های آلومینیومی

یکی از نکات قابل توجه و مهم در این پروفیل های کاربردی، این است که می توان آن ها را در طراحی های مختلف، سفارشی کرد. یک قالب سفارشی می تواند طراحی و ایجاد شود تا نیازهای مشتری را به بهترین شکل برآورده کند.

اکستروژن های آلومینیومی سفارشی را می توان با سوراخ ها و سایر ویژگی ها برای پشتیبانی از فرآیند تولید منحصر به فرد مشتری ساخت. این ماده مطابق با دهانه قالب شکل می گیرد و همان مشخصات را به خود می گیرد. اما چرا آلومینیوم اکسترود شده قوی است؟

فرآیند اکستروژن آلومینیوم یک سطح صاف را می دهد و اغلب استحکام کششی مواد را بهبود می بخشد. آلومینیوم متداول ترین ماده اکسترود شده است و تقریباً می توان آن را به هر شکلی که قابل تصور باشد ساخت.

لوله های آلومینیومی چگونه اکسترود می شوند؟

در اینجا این سوال مطرح است که چگونه می توان بخش های توخالی آلومینیومی (مانند لوله) را اکسترود کرد؟ با توجه به اینکه هیچ راهی برای نگه داشتن مانع مرکزی قالب وجود ندارد. در پاسخ باید گفت که در این مورد قالب به شکل بلوک با عمق مناسب ساخته می شود.

برای اکسترود آلومینیوم، ابتدا با یک پروفیل قسمت میانی را پشتیبانی می کند. سپس شکل قالب به صورت داخلی در طول خود و به شکل نهایی تغییر می کند و قطعات مرکزی از پشت پشتیبانی می شوند. مواد در اطراف تکیه گاه ها جریان می یابند و با هم ترکیب می شوند تا شکل پروفیل اکستروژن آلومینیوم مورد نظر را ایجاد کنند.

اکستروژن آلومینیوم دیجی آلوم

کاربرد اکسترودهای آلومینیومی

اکستروژن های آلومینیومی برای ایجاد سیستم های پنجره و درب استفاده می شود و در هزاران کاربرد برای صنایع ساختمانی و تولیدی کاربرد دارند. آنها را می توان همراه با روکش رنگ پودری در رنگ های مورد نظر و به صورت آنودایز شده یافت.

این پروفیل ها، در ضخامت های متفاوت و در طول های درخواستی مشتری توسط تولید می شوند. یکی از شرکت های معتبر در این حوزه شرکت دیجی آلوم است که با برخورداری از خط تولید دستگاه اکستروژن آلومینیوم و تیم مهندسی با تجربه و متخصص، سال های زیادی است که اقدام به تولید پروفیل های اکستروژن آلومینیوم در کیفیت بالا کرده است. برای سفارش این محصولات، با بخش فروش دیجی آلوم به عنوان تولیدکننده پروفیل آلومینیوم و انواع قالب اکستروژن در تماس باشید.

برچسب ها : اکستروژن آلومینیوم,پروفیل آلومینیوم

کد خبر: ۲۶۶٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha