۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
برای یادگیری سئو از کجا شروع کنم؟

برای یادگیری سئو از کجا شروع کنم؟

امروزه کسب‌وکارها پس از اجرا و پیاده‌سازی وب‌سایت خود، به مرحله‌ای می‌رسند که باید آن را به عموم مردم عرضه کنند.

به گزارش بازار، امروزه کسب‌وکارها پس از اجرا و پیاده‌سازی وب‌سایت خود، به مرحله‌ای می‌رسند که باید آن را به عموم مردم عرضه کنند. در این مرحله وارد رقابت تنگاتنگی بین دیگر رقبا می‌شوند و در دریایی از کسب‌وکارها غرق می‌شوند. سئو راهکاری است که در این مرحله برای نجات کسب‌وکارها ارائه شده‌است و هر بیزینسی برای رقابت با دیگر رقبای خود، باید اصول و روش‌های آن را پیاده‌سازی کند. پس افرادی که آموزش سئو را به‌خوبی یادگرفته‌اند و با الگوریتم ‌های گوگل آشنایی کافی را دارند، می‌توانند با دانش و مهارت خود، در این مرحله به کمک وب‌سایت‌ها بشتابند. البته ناگفته نماند درآمد افراد سئوکار بسیار عالی است به‌طوری‌که امروزه بسیاری از افراد درصدد یادگیری سئو هستند. حال به بحث اصلی می‌رسیم، اصلاً آموزش سئو را چگونه باید شروع کرد و برای دانش کافی نسبت‌ به اصطلاحات سئو باید چه کار کرد.

سئو چیست؟

قبل از این‌که بدانید از کجا باید شروع کنید ابتدا باید نسبت‌به ماهیت و چیستی سئو آگاه شوید، سپس قدم‌های خود را محکم‌تر بردارید.

سئو مخفف Search Engine Optimization به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است. امروزه تعریف‌های زیادی برای سئو ارائه می‌شود، اما از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بهینه ساختن صفحات هر وب‌سایت برای شناسایی موتورهای جستجو اشاره کرد. نکتۀ حائز اهمیت در سئو، موتور جستجوی گوگل یا دیگر موتورها نیست بلکه کسب رضایت کاربران و جستجو کنندگان است.

برای شناختن آسان سئو باید بگوییم که تمام فعالیت‌ها و کارهایی که در راستای بهبود رتبه سایت در جستجو گوگل انجام می‌پذیرد را سئو می‌گوییم. با قرار گرفتن وب‌سایت در صدر جستجوها افراد زیادی به سایت جذب می‌شوند و با کلیک مستقیم روی آن وارد سایت می‌شوند. این ورود به سایت علاوه‌بر افزایش ترافیک می‌تواند منجربه بهبود برندینگ و افزایش خرید شود.

در مخفف سئو امروزه تغییراتی به‌وجود آمده‌است و طبق تعاریف جدید به SEO چیز دیگری نیز گفته می‌شود که Search Experience Optimization نیز می‌گویند. در این قسمت تنها تعاریف کلی از مفهوم سئو گفته شد، اما می‌دانیم که دنیای سئو بسیار گسترده است و راهکارهای فراوانی برای انجام دارد. البته مسئله پیچیده‌ای نیست و با داشتن دانش کافی و مهارت لازم می‌توان سایت‌های با کیفیت را به صدر جستجوهای گوگل رساند، بنابراین آموزش سئو در مؤثر بودن فعالیت‌های یک وب‌سایت مرحله‌ای بسیار حیاتی و مهم است.

آموزش‌های سئو چگونه است؟

برای یادگیری سئو راه‌های فراوانی وجود دارد زیرا امروزه با دسترسی آسان و راحت به اینترنت می‌توان با روش‌های مختلفی آموزش دید. دریایی از انواع آموزش‌های رایگان، پولی، حضوری و غیرحضوری درباره سئو وجود دارد و معمولاً افراد برای انتخاب آن دچار مشکل می‌شوند. برخی دوره‌ها دارای قیمت‌های گزاف هستند و کیفیت آن‌چنانی هم ندارند، برخی دوره‌های رایگان نیز وجود دارند که تنها وقت افراد را تلف می‌کنند.

در ابتدا باید نکتۀ مهمی را بدانید که آموزش سئو و یادگیری مهارت کار با الگوریتم‌ های گوگل بدون تمرین و تکرار امکان‌پذیر نیست. پس فکر دوره‌های تئوری را از ذهن خود بیرون کنید و به‌دنبال دوره‌هایی عملی و انجام کارآموزی باشید.

با انجام گام‌به‌گام تکنیک‌ها و عملی کردن آن‌ها در پروژه‌های واقعی است که شما می‌توانید یک سئو کار حرفه‌ای شوید و درآمدی عالی کسب کنید. دوره‌های بوت کمپی نیز می‌توانند بهترین کمک برای افراد جویای سئو باشند، زیرا مهارت عملی افراد را بهبود می‌دهند.

از کجا شروع کنم؟

برای این‌که تشخیص دهید چه نوع آموزشی برای شما مفید است، ابتدا باید نسبت‌به سرفصل‌های آموزشی به‌روز دنیا در مبحث سئو تسلط پیدا کنید. باید بررسی کنید که روش‌های ترند دنیا امروز برای سئو چه چیزهایی هستند تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. الگوریتم ‌های گوگل مدام در حال آپدیت هستند و باید سعی کنید آشنایی کلی نسبت‌به آن‌ها داشته باشید. با دانستن اصول اصلی و سرفصل‌های به‌روز دنیا، می‌توانید بهتر انتخاب کنید. با بررسی سرفصل‌ها می‌توانید از بین دوره‌های آفلاین، آنلاین، حضوری و غیرحضوری انتخاب کنید. همچنین باید همیشه آماده سرچ و آپدیت کردن آموزه‌های قبلی خود باشید، زیرا علم روزبه‌روز در حال پیشرفت است و افرادی که سوار بر موج آپدیت‌ها نیستند معمولاً از بقیه عقب می‌مانند.

چگونه یک سئوکار متخصص شوم؟

برای این‌که در هر حرفه و زمینه‌ای متخصص و متبحر شوید، نیاز است تا زمان لازم و کافی را به آن اختصاص دهید و با چالش‌ها و مشکلات آن روبه‌رو شوید. در این صورت می‌توانید هنگام مواجه با انواع موضوع‌ها درزمینهٔ سئو راه‌حلی کارآمد را انتخاب کنید. در این صورت برای تبدیل‌شدن به یک سئوکار حرفه‌ای ابتدا باید با تمام مسائل و مفاهیم سئو آشنا شوید و عملکرد موتورهای جستجو را به‌خوبی بشناسید. پایه اصلی سئو مفاهیم اولیه آن است، اما افراد با داشتن دانش ابتدایی نمی‌توانند از انواع ابزارهای تخصصی سئو به‌راحتی استفاده کنند، ازاین‌رو برای این‌که بدانیم چگونه سئوکار حرفه‌ای شویم، نیاز است تا با تمامی مسائل سئو آشنا شویم. ازجمله مسائلی مانند عملکرد موتورهای جستجو را بدانیم تا نحوۀ رفتار با آن‌ها را بشناسیم. ممارست و تمرین زیاد می‌تواند به افراد کمک بسیاری کند و آن‌ها باید خود را در معرض چالش‌های واقعی قرار دهند. آشنایی تخصصی با ابزارهای آنالیز و دیگر ابزارهای تخصصی نیز می‌تواند کمک شایانی به حرفه‌ای‌تر شدن شما کند.

کارآموزی سئو

 اگر هر روشی را برای یادگیری سئو انتخاب کردید تنها نیمی از راه را رفته‌اید و تا زمانی که توانایی اجرایی کردن دانش خود را نداشته باشید عملاً چیزی یاد نگرفته‌اید. بنابراین پس از یادگیری آموزش سئو و مفاهیم اصلی و پایه‌ای آن سعی کنید به‌عنوان یک کارآموز در کنار یک تیم واقعی قرار بگیرید. در این مرحله می‌توانید به‌طور حرفه‌ای سئو را عملیاتی بیاموزید و در دل چالش‌های واقعی قرار بگیرید. حتی می‌توانید پروژه خود را شروع کنید و با تکرار و تمرین خود را برای پروژه‌های بزرگ‌تر آماده کنید.

بوت کمپ‌ها نیز که براساس پروژه‌های واقعی اجرا می‌شوند نیز می‌توانند راهکار مناسبی باشند که درنهایت شما را برای ورود به بازار کار آماده می‌کنند. در ابتدا از کارآموزی و مجانی کار کردن نترسید و فرار نکنید. با انجام این کار مهارت‌هایی را پیدا می‌کنید که در آینده کسب‌وکارها برای آن باید پول بپردازند.

کلام پایانی

هنگام شروع آموزش سئو، خود را برای یک سفر جذاب در دل موتورهای جستجو و دنیای رقابت بین کسب‌وکارهای مختلف آماده کنید. تمام الگوریتم‌ های گوگل امروزه برای این طراحی شده‌است که رضایت مخاطبان را جذب کند. سعی کنید دوره‌ای مناسب را با بررسی سرفصل‌های آن انتخاب کنید و برای انتخاب درست حتماً نسبت‌به سرفصل‌های کلی و به‌روز دنیا آگاهی داشته باشید تا دچار ضرر و زیان نشوید. دوره‌های قدیمی منسوخ می‌شوند، زیرا الگوریتم ‌های موتورهای جستجو و اصطلاحات سئو روزبه‌روز متفاوت‌تر از قبل عمل می‌کنند. درنهایت با اقدام نسبت‌به کارآموزی و انجام پروژه‌های عملی، می‌توانید آموزه‌های خود را به‌کار بگیرید. به یاد داشته باشید که آموزش سئو بدون انجام کار عملی تنها دور ریختن پول و هدر دادن زمان است. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت اطلاعات حرفه‌ای در خصوص سئو و آموزش‌های آن، به سایت سئواستاد مراجعه کنید.

کد خبر: ۲۱۴٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha