۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
۱۱۹ مصوبه با ۱۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ره‌آورد سفر دوم رئیس‌جمهور به زنجان
معاون اجرایی رئیس‌جمهور مطرح کرد

۱۱۹ مصوبه با ۱۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ره‌آورد سفر دوم رئیس‌جمهور به زنجان

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: از ۵۷ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال مصوبات سفر دور اول رئیس‌جمهور به زنجان، ۳۱ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال معادل ۵۶ درصد محقق شده است.

به گزارش بازار، محسن منصوری امروز، با بیان اینکه طی این سفر پروژه‌های مختلفی در استان زنجان توسط وزرا و رئیس‌جمهور افتتاح شد، عنوان کرد: طی این سفر با اعلام آمادگی سازمان‌ها، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی ۴۹ طرح با بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مصوب شد تا در حوزه‌های مختلف عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: از اهم مصوبات اجرا شده در استان طی این مدت، می‌توان به تکمیل سد میرزاخانلو، آبگیری سد بلوبین و گازرسانی به واحدهای مسکونی و صنعتی، تکمیل مرکز سوانح سوختگی بیمارستان آیت‌الله موسوی و تکمیل مدول دوم تصفیه‌خانه اشاره کرد و همچنین ۱۷ هزار مسکن حمایتی و زمین نیز تحویل مردم شد.

این مسئول با اشاره به اینکه در سفر دوم رئیس‌جمهور به زنجان مجوز ایجاد شهرک صنعتی تخصصی فرآوری مواد معدنی، شهرک صنعتی خودرو برقی و صنایع وابسته، شهرک صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی به این استان داده شد، ادامه داد: علاوه بر این موضوعات طی این سفر رییس‌جمهور بر تکمیل مسیر دوم راه‌آهن قزوین-زنجان و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری استان که سال‌ها است نیمه‌تمام مانده و تکمیل آن از مطالبات مردمی است، دستور لازم را دادند که به زودی شاهد تکمیل آن‌ها خواهیم بود.

این‌ مسئول با اشاره به ظرفیت بالای فرودگاه زنجان، تصریح کرد: یکی دیگر از مصوبات این سفر برقراری مجدد مسیرهای هوایی زنجان به مقاصد زیارتی است تا شاهد رشد و شکوفایی این فرودگاه نیز باشیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با توضیح اینکه از ۵۷ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال مصوبات سفر دور اول رییس جمهور به زنجان، ۳۱ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال معادل ۵۶ درصد محقق شده است، گفت: طی این سفر نیز در مجموع ۳۰۰ هزار میلیارد ریال طرح های عمرانی و اقتصادی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و بیش از ۶۰ واحد صنعتی راکد نیز در این مدت در استان زنجان به چرخه تولید بازگشته است.

منصوری با بیان اینکه برای دور دوم سفر اعتبار مصوب کل حدود ۱۱۰ هزار میلیارد ریال و ۱۱۹ مصوبه است، گفت: از این میزان بخشی سهم سازمان برنامه و بودجه کشور، سهم دستگاه اجرایی و سهم استان است.

کد خبر: ۲۶۶٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha