۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸
تولید روزانه ۶.۵ میلیون لیتر بنزین در پتروپالایشگاه شهید سلیمانی
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش اعلام کرد

تولید روزانه ۶.۵ میلیون لیتر بنزین در پتروپالایشگاه شهید سلیمانی

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: بعد از اخذ زمین ۴۵۰ هکتاری برای طرح پتروپالایشگاه شهید سلیمانی به‌زودی عملیات جانمایی و سپس عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

به گزارش بازار، جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در مراسم امضای قرارداد واگذاری ۴۵۰ هکتار اراضی منطقه ویژه اقتصادی ایمیدرو اظهارداشت: بعد از مصوبه قانون بودجه ۱۴۰۱، مطالعات امکان‌سنجی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی آغاز شد و طبق تاکید قانون، بنا شد که از ظرفیت بخش خصوصی برای احداث این طرح استفاده شود و سهم شرکت پالایش و پخش فقط ۱۰ درصد تعیین شد.

وی افزود: تفاهم‌نامه ساخت این پتروپالایشگاه در مرداد سال ۱۴۰۱ با حضور رئیس‌جمهور امضا شد و سپس موضوع تنظیم مشارکت‌نامه، اساسنامه و ثبت شرکت پیگیری شد که البته به دلیل بدهی مالیاتی برخی سهامداران با تاخیر انجام شد.

سالاری توضیح داد: مجوز شورای اقتصاد برای این طرح نیز در مهرماه امسال اخذ شد و هم‌اکنون در حال پیگیری موضوعات پدافند غیرعامل، آمایش سرزمینی و مطالعات زیست‌محیطی هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی در ۳ فاز تعریف شده است و بعد از تکمیل مطالعات بنیادی، جانمایی واحدهای فرایندی و چینش آنها در زمین اخذ شده آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ماه‌های آینده عملیات اجرایی این طرح شروع می‌شود، افزود: سهم محصولات پتروشیمی و سوخت در پتروپالایشگاه شهید سلیمانی به ترتیب ۲۵ و ۷۵ درصد خواهد بود و قرار است روزانه ۶.۵ میلیون لیتر بنزین از این واحد تولید شود.

کد خبر: ۲۶۶٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha