۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
قیمت مرغ در استان بوشهر به نرخ مصوب می‌رسد
معاون صمت بوشهر:

قیمت مرغ در استان بوشهر به نرخ مصوب می‌رسد

بوشهر - معاون صنعت، معدن و تجارت بوشهر کاهش تولید، افزایش قیمت نهادها و مصرف را سه عامل افزایش قیمت مرغ در سطح استان عنوان کرد و گفت: تا چند روز آینده قیمت مرغ به نرخ مصوب می رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا جمالی صبح یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان دشتی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در سطح استان اظهار داشت: در ماه‌های گذشته قیمت مرغ زیر ۱۰ هزار تومان بود که دلیل اصلی آن نیز بحث کرونا و حجم بالای جوجه ریزی و کاهش مصرف بوده است.

وی افزود: بعد از فروردین ماه بخشی از مرغ داران توان جوجه ریزی نداشتند که در همین خصوص مرغداران در زمینه جوجه ریزی حدود ۲۴ میلیارد ریال متضرر شدند.

جمالی کاهش تولید، افزایش قیمت نهادها و مصرف سه عامل افزایش قیمت مرغ در سطح استان عنوان کرد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو مرغ گرم ۱۵ هزار تومان و مرغ زنده ۱۰ هزار تومان است که تا روزهای آینده نرخ مرغ در سطح استان به قیمت نرخ مصوب نزدیک خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قیمت کنونی تخم مرغ واقعی نیست، ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و وضعیت استان و فراگیری این بیماری، نظارت بر واحدهای صنفی جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشدید شده و با کسانی که این پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند برخورد می‌شود.

کد خبر: ۲۶٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha