۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
توقف فروش نفت ایران به چین صحت ندارد
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین:

توقف فروش نفت ایران به چین صحت ندارد

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با بیان اینکه روند تخفیف ایران به چین در فروش نفت در سال گذشته کاهشی بوده است، گفت: خبرسازی‌ها تاثیری در فروش نفت ایران ندارد.

به گزارش بازار، خبرگزاری رویترز روز گذشته مدعی شد: «ایران ارسال محموله های نفتی به چین را متوقف کرد؛ زیرا تهران قیمت‌های بالاتری را از مشتری اصلی خود می‌خواهد و عرضه نفت ارزان را برای بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان کاهش داده است.»

ادعای رویترز در حالی مطرح شد که به گفته موسسه کپلر، صادرات نفت ایران به چین در ماه گذشته (دسامبر) را ۱.۲ میلیون بشکه در روز رسیده و حتی ایران توانست فروش نفت خود را در ماه نوامبر به ۱.۵ میلیون بشکه نفت در روز برساند.

مجیدرضا حریری، رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین، بیان کرد: روند تخفیف ایران به چین در سال گذشته کاهشی بوده و با توجه به شرایط تحریمی و منافع کشور، این تخفیفات جزو اسرار است.

وی گفت: این خبرسازی‌ها تاثیری در فروش نفت ایران ندارد و با توجه به فروش به ایران از سوی آمریکا تحریم است، اما الان هم در شرایط فروش حداکثری نفت هستیم.

علی رضا ستوده، کارشناس انرژی نیز معتقد است با توجه به افزایش ظرفیت پالایشی چین و همچنین افزایش تولید نفت ایران، اخبار مبنی بر توقف صادرات صحت ندارد و ادعایی بیش نیست.

وی تاکید کرد: رویترز اقدام به خبرسازی کرده تا با این کار هم باعث ایجاد جو روانی در داخل ایران شود و هم با توجه با واکنش‌های مسئولین نسبت به این خبر، اطلاعات خود را نسبت به فروش نفت ایران وسیع و دقیق‌تر کند.

کد خبر: ۲۶۶٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha