۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
رونمایی از فاز نخست اطلس سرمایه گذاری کشور، در بهمن ماه
معاون سازمان سرمایه گذاری اعلام کرد

رونمایی از فاز نخست اطلس سرمایه گذاری کشور، در بهمن ماه

معاون سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: این اطلس یک زیر ساخت اطلاعاتی است که در بهمن امسال به بهره برداری می‌رسد و می‌تواند نقش موثری در هدایت کلیه سرمایه‌گذاری‌ها دارد.

به گزارش بازار، مسعود براتی با اشاره به دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر تسریع در تکمیل طرح اطلس سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: از اسفند سال گذشته سرعت پیشرفت این طرح افزایش یافته است و در بهمن امسال مرحله اول آن به نقطه بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون سازمان سرمایه گذاری افزود: تدابیر لازم برای تسریع روند تکمیل لایه‌ها و تحلیل‌های مورد نیاز طرح اطلس سرمایه‌گذاری با مشارکت استان‌ها اتخاذ شده است و در این مسیر از تمام ظرفیت‌ها برای رفع موانع استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: ارتقای متوازن و هماهنگ لایه‌ها در استان‌های کشور و پیگیری و کمک به تکمیل لایه‌ها در استان‌هایی که عقب‌تر هستند ضرورت دارد تا بتوانیم به نقطع مطلوب دست پیدا کنیم.

براتی طرح اطلس سرمایه‌گذاری را یک کار جمعی در سطح ملی دانست و گفت: این طرح با همکاری گسترده دستگاه‌های مختلف دارای اطلاعات مکان محور و با محوریت سازمان سرمایه‌گذاری و سازمان نقشه‌برداری طراحی و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: همچنین ادارات کل امور اقتصادی در استان‌ها با همکاری نزدیک استانداری‌ها هدایت طرح در سطح استان را به عهده دارند. همین ویژگی سبب شده است که طرح اطلس سرمایه‌گذاری از نظر مدیریتی دارای پیچیدگی بالا باشد.

معاون سازمان سرمایه‌گذاری با تاکید بر اهمیت طرح اطلس سرمایه‌گذاری برای بهبود جذب سرمایه‌گذاری خارجی افزود: البته این طرح می‌تواند نقش موثری در هدایت کلیه سرمایه‌گذاری‌ها اعم از داخلی و خارجی داشته باشد و یک زیرساخت اطلاعاتی مفید برای دولت محسوب می‌شود.

براتی تاکید کرد: ارتقای سامانه، افزایش گستره داده‌ها، بهبود کیفیت آن‌ها و اتصال SDI کاری مستمر بوده و با رونمایی از مرحله اول این طرح در بهمن ماه، به پایان نمی‌رسد و تلاش خواهد شد تا یک اتفاق خوب برای هدایت هوشمند سرمایه گذاری داخلی و خارجی کشور و تصمیم گیری صحیح مجموعه مدیران در این زمینه رخ دهد.

کد خبر: ۲۶۶٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha