۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
صحت عملکرد ۲۵ باسکول وسایل نقلیه در همدان بررسی و تائید شد
مدیرکل استاندارد استان همدان:

صحت عملکرد ۲۵ باسکول وسایل نقلیه در همدان بررسی و تائید شد

همدان- مددی، مدیرکل استاندارد همدان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۲۵ باسکول‌ وسایل نقلیه چرخ دار جاده‌ای استان مورد بازرسی و آزمون قرار گرفت و صحت عملکرد آن‌ها تایید شد.

محمد مددی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۲۵ باسکول‌ وسایل نقلیه چرخ دار جاده‌ای استان همدان مورد بازرسی و آزمون قرار گرفت و صحت عملکرد آنها تایید شد.

وی اظهار کرد: اوزان و مقیاس ها و وسایل سنجش مشمول استاندارد اجباری مورد استفاده در داد و ستد عمومی باید با توجه به نوع وسیله سنجش در فواصل زمانی معین به صورت دوره ای بر اساس روش های مندرج در استانداردهای ملی مربوطه مورد آزمایش و یا کالیبره کردن واقع شوند و صحت عملکرد آنها تایید و صورتجلسه شود.

وی گفت: این اقدام توسط دفاتر قانونی اوزان و مقیاس تایید صلاحیت شده از طرف سازمان ملی استاندارد ایران صورت می گیرد.

مدیرکل استاندارد همدان در زمینه آزمون باسکول های ثابت همکف، گفت: در راستای صیانت از حقوق شهروندان به منظور اطمینان از صحت کار این وسایل سنجش و جلوگیری از کم فروشی ناشی از عدم دقیق بودن عملکرد آنها، این وسایل کنترل و آزمون می شوند.

مددی افزود: از سوی کارشناسان این اداره کل با همکاری دفاتر قانونی اوزان و مقیاس تایید صلاحیت شده استاندارد، صحت کار این نوع باسکول‌های وسایل نقلیه چرخ‌دار جاده‌ای، در مقاطع یک ساله مورد بازرسی و آزمون قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تایید صحت عملکرد ۲۵ باسکول در همدان از ابتدای سالجاری تاکنون، بیان کرد: پس از انجام آزمون‌های لازم، صحت کار این باسکول‌ها تایید و برای آنها صورتجلسه تنظیم و در محل باسکول‌ها به منظور روئیت رانندگان نصب شد.

کد خبر: ۲۶٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha