۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری تویوتا برای خودروهای پرنده
همکاری تویوتا با JOBY

سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری تویوتا برای خودروهای پرنده

بعد از شرکت هیواندی اکنون شرکت خودروساز ژاپنی تویوتا از سرمایه گذاری حدود 400 میلیون دلاری در شرکت هواپیمایی JOBY برای تولید خودرو پرنده خبر داده است.

به گزارش بازار به نقل از سی نت، شرکت خودروساز ژاپنی تویوتا اعلام کرد قراردادی را با شرکت هواپیمایی JOBY جهت تولید خودرو پرنده منعقد کرده است.

اخیرا خودروسازان به دنبال آسمان هستند همانطور که اوبر و هیوندای در نمایشگاه لاس وگاس ۲۰۲۰، از تاکسی پرنده‌ای رونمایی کردند که تمام‌ الکتریک بوده و می‌تواند به صورت عمودی از زمین بلند شود و فرود بیاید و تا چهار مسافر را نیز در هر سفر جابه‌جا کند. تویوتا نیزبا همکاری JOBY  قصد تولید خودرو پرنده جهت تسهیل حمل و نقل و تجارت را دارد. بنابراین این خودروساز 400میلیون دلار در شرکت هواپیمایی JOBY سرمایه گذاری نموده تا در این عرصه از رقبای خود عقب نماند.

«آکیو توودا» مدیر عامل شرکت تویوتا در این ارتباط گفت:  حمل و نقل هوایی، هدفی بلند مدت برای تویوتا بوده است و همانطور که ما به تلاش خود در تجارت خودرو ادامه می دهیم، چشم به آسمان دوخته و می خواهیم در این زمینه نیز سرمایه گذاری کنیم.

اکنون  JOBY نه تنها به 400 میلیون دلار دست یافته بلکه به مهارتهای تجارت خودروساز ژاپنی نیز دسترسی پیدا می کند.  تویوتا قصد دارد بعد از تولید انبوه خودروها ی پرنده، کنترل کیفیت  و هزینه آنها، مهارت خود را به اشتراک بگذارد.

منظور از خودروهای پرنده خودروهایی هستند که قادرند پرواز کنند. این خوروها با سرعتی تقریبا معادل سرعت هواپیما می‌توانند مسافرین را جابه‌جا کنند و در آینده ای نزدیک در شهرهای بزرگ جهان آغاز به کار خواهند کرد. از این تاکسی‌ها برای جابجایی مسافرین درون شهری استفاده خواهد شد.

در حال حاضر بیش از ۷۰ شرکت از جمله اوبر، هیوندای، لیبرتی و ... در مراحل مختلف توسعه خودرو های پرنده به سر می برند.

کد خبر: ۲٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha