۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان رفع تداخل می‌شود
رییس جهاد کشاورزی کردستان:

۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان رفع تداخل می‌شود

کردستان- رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی دولت امسال ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان رفع تداخل می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، فرید سپری صبح یکشنبه در پنجاه و سومین جلسه استانی کمیسیون رفع تداخلات اراضی که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی کردستان تشکیل شد، با تاکید بر جدیت مجموعه جهاد کشاورزی و اعضای کمیسیون در تسریع روند رفع تداخل اراضی استان اظهار داشت: تاکنون ۱۵۵ هزار و ۲۰۷  هکتار از مساحت پلاک های رفع تداخل شده به عنوان اراضی ملی تثبیت شده و ۱۲۰ هزار و ۸۰۵ هکتار نیز به عنوان اراضی غیر ملی تشخیص و تثبیت شده است.

وی با اشاره به اینکه مساحت اراضی رفع تداخل شده و تغییر داده شده از ملی به غیر ملی در سطح استان سمنان ۵۲ هزارو ۶۱ هکتار بوده است، اضافه کرد: یک هزارو ۲۳۱ هکتار از این اراضی نیز از غیر ملی به ملی تغییر نوعیت داده شده که تا  اکنون ۱۶۶ پلاک رفع تداخل شده، به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده است.

رئیس جهاد کشاورزی کردستان افزود: باید اعضای کمیسیون و به ویژه دبیرخانه کمیسیون رفع تداخل اراضی راهکارها و پیشنهادهایی عملی برای تسریع در روند اجرای رفع تداخل اراضی به کمیسیون ارائه دهند و همکاران مجموعه با جدیت و پشتکار بیشتری در این راستا فعالیت کنند.

سپری یادآور شد: برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برای سال جاری، رفع تداخل ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان است که با روند پیش رو این مهم غیر قابل انجام است. 

وی با بیان اینکه فرایند رفع تداخل اراضی کردستان در شهرستان های کامیاران، سروآباد و بیجار در طول سه ماه گذشته قابل قبول بوده تاکید کرد: باید اعضای کمیسیون رفع تداخل اراضی در تمام شهرستان های استان با پشتکار و جدییت بیشتری این فرآیند را پیش ببرند تا برنامه ابلاغی تحقق پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تاکید بر سرعت بخشیدن در فرآیند رفع تداخل اراضی گفت: باید کارشناسان و اعضای کارگروه ها به نحوی عمل کنند که نه حقی از بهره برداران ضایع و نه منابع ملی به ناحق به فرد یا اشخاصی واگذار شود.

سپری با بیان اینکه مجموعه جهاد کشاورزی همواره از پاکترین و سالم ترین دستگاه های دولتی در کردستان است، اظهار داشت: ضمن اعتماد به همکاران مجموعه باید بحث نظارت بر اجرای امورات رفع تداخل به طور مستمر و به خوبی انجام شود.
 

کد خبر: ۲۶٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha