۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
تمام واگن های متوقف در اینچه برون به ترکمنستان ارسال شد
مدیرکل گمرک استان گلستان:

تمام واگن های متوقف در اینچه برون به ترکمنستان ارسال شد

اینچه برون- مدیرکل گمرک استان گلستان گفت: تمام واگن های کالای صادراتی متوقف در اینچه برون به کشور  ترکمنستان ارسال شد.

سید ابراهیم حسینی در گفتگو با بازار اظهار کرد: تمام محموله های صادراتی که  از اسفند ماه، با اتمام کلیه تشریفات گمرکی بنا بود از مرز و گمرک اینچه برون و از مسیر ریلی به ترکمنستان یا کشورهای اطراف از طریق این کشور منتقل شوند پس از بازگشایی این مرز وارد ترکمنستان شدند.

وی افزود: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۶۰ واگن و روز پنجشنبه هم ۵۰ واگن کالا، از مرز اینچه برون استان گلستان صادر و یک واگن حامل جو و پنج واگن خالی به منظور بارگیری محمولات صادراتی جدید از این گمرک وارد کشور شد و از این پس تمام کالاها ارسالی، محموله های جدید صادراتی خواهد بود.

حسینی ادامه داد: با بازگشایی مسیر ریلی مرز تجاری اینچه برون سومین گذرگاه مشترک بین ایران و ترکمنستان بعد از توقف طولانی بازگشایی شد.

مدیرکل گمرک استان گلستان تصریح کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد توافق طرفین و با عبور واگن ها از داکت و تونل های ضد عفونی در مرز، کالاها به سمت ترکمنستان انتقال می یابد. 

وی اظهار کرد: این مرز در روز سه شنبه با تبادل تعداد ۳۰ واگن حامل سیمان باز گشایی و در ادامه ۱۰۱ واگن دیگر حامل سیمان، رول پلاستیک، کاشی و سرامیک، ظرف شیشه ای، وسایل پارک بازی، میلگرد و سنگ معدنی که در صف انتظار برای صادرات به مقاصد ترکمنستان، قزاقستان و ازبکستان از مرز اینچه برون بودند در دو روز گذشته به طور کامل تبادل شدند.

مدیرکل گمرک گلستان بیان کرد: صادرات مواد غذایی به ترکمنستان همچنان متوقف است و کالاهای صادراتی مورد پذیرش این کشور فاسدنشدنی و کالاهای غیرخوراکی است.

کد خبر: ۲۶٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha