۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
استحصال ۱۰۰ درصدی گوگرد در فاز ۱۳ پارس جنوبی

استحصال ۱۰۰ درصدی گوگرد در فاز ۱۳ پارس جنوبی

مدیر فازهای ۱۳ و ۱۴ پارس جنوبی شرکت نیرپارس گفت: در حال حاضر فاز ۱۳ پارس جنوبی تنها فازی است که گوگرد را به صورت ۱۰۰ درصدی با رکورد زمانی کمتر از ۲۰ روز بعد از دریافت گاز اسیدی، استحصال است.

به گزارش بازار، پیام پهلوان روز پنجشنبه اظهار کرد: شرکت نیرپارس مجری پروژه‌های نفت و گاز گروه مپنا است که در بخش نفت و گاز مپنا به عنوان پیمانکار عمومی و جی. سی این حوزه فعالیت دارد.

وی بیان کرد: این شرکت در فازهای ۱۳، ۱۴، ۱۹ الی ۲۴ پارس بخشی در حدود بالغ بر ۲۰ درصد از خشکی این پالایشگاه‌ها را به صورت ایی. پی. سی. سی برعهده داشته است.

مدیر فازهای ۱۳ و ۱۴ پارس جنوبی شرکت نیرپارس در گروه مپنا ادامه داد: در پالایشگاه های پارس جنوبی یکی از مشکلات اصلی استحصال گوگرد بود که به واسطه همکاری نکردن صاحبان دانش خارجی به دلیل تحریم، معضلی بزرگ ایجاد و آلودگی زیست محیطی بالایی را به دنبال داشت.

پهلوان تصریح کرد: در این زمینه از سال ۹۰ تدابیری اندیشیده شد تا استحصال گوگرد بدون حضور خارجی ها، داخلی سازی و همچنین با استفاده از تجارت گذشته این اقدام مورد بهینه‌سازی قرار گیرد.

وی بیان کرد: بعد از فاز ۱۳، فاز ۱۴ در دست اجرا است که پیش بینی شده تا اردیبهشت امسال گاز اسیدی آن بازیافت و گوگرد آن جامدسازی شود تا بتوانیم آن را به خارج از پالایشگاه هدایت از ایجاد آلودگی زیست محیطی در منطقه جلوگیری شود.

کد خبر: ۲۶۵٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha