۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
بازسازی ۷۰ درصد چشمه‌های عشایری در قزوین انجام شد
مدیرکل امور عشایری قزوین:

بازسازی ۷۰ درصد چشمه‌های عشایری در قزوین انجام شد

قزوین- ابیت، مدیرکل امور عشایری قزوین از بازسازی، بهسازی و مرمت ۷۰ درصد چشمه‌های عشایری در این استان خبر داد.

سعید ابیت در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به کاهش چشمگیر بارندگی‌ها و نزولات جوی گفت: با توجه به کاهش ۶۸ درصدی میزان بارش‌ها در استان قزوین بهسازی چشمه‌های مناطق ییلاقی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه قزوین دومین استان کم بارش کشور به شمار می‌رود، به منظور بهره‌برداری حداکثری از تنها منابع قابل دسترسی برای شرب عشایر و گله‌های دام بهسازی چشمه در مناطق ییلاقی استان قزوین در دستور کار اداره امور عشایر استان قرار گرفته است.

مدیرکل امور عشایری استان قزوین از اجرای عملیات بهسازی ۵۵ دهانه چشمه خبر داد و گفت: بر همین اساس تاکنون عملیات بهسازی ۳۹ دهانه چشمه پایان یافته و بنابراین تا امروز بیش از ۷۰ درصد چشمه‌های استان قزوین بازسازی و بهسازی شده‌اند که آب آنها برای عشایر قابل استفاده است.

ابیت ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی ۱۶ دهانه چشمه هم در حال اجرا است و بنابراین ۳۰ درصد عملیات بازسازی و بهسازی چشمه‌های مورد استفاده ایلات و عشایر هم در مسیر اجرا قرار دارد که به زودی تکمیل خواهد شد.

وی درباره جزئیات عملیات بهسازی چشمه‌ها گفت: عملیات یادشده لجن‌برداری، خاک‌برداری، کول گذاری، سنگ‌چین، احداث حوضچه لجن‌گیر با درب آهنی بوده و برای اجرای این طرح ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال هزینه صورت گرفته است.

مدیرکل امور عشایر استان قزوین همچنین از افزایش ۱۰ درصدی بهسازی چشمه‌ها در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و افزود: تعداد چشمه‌های بهسازی‌شده توسط اداره امور عشایر استان طی ۹ ماهه سال جاری ۱۰ درصد بیشتر از تعداد چشمه‌های بهسازی‌شده از سال ۹۶ لغایت ۱۴۰۱ است.

کد خبر: ۲۶۵٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha