۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
۴۵ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید تحویل متقاضیان شد
معاون وزیر راه و شهرسازی:

۴۵ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید تحویل متقاضیان شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح یک بسته ۱۰ هزار واحدی مسکن‌مهر در چهار شهر جدید در ایام الله دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش بازار، علیرضا جعفری افزود: در ابتدای دولت سیزدهم افزون بر ۶۵ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید از سال‌های گذشته باقی مانده بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار داشت: برخی از این واحدها گرچه هنوز تکمیل نشده بودند، به صورت ناقص تحویل هموطنان شده بودند و جزو آمارهای افتتاحیه‌ها آورده می‌شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان‌کرد: رییس‌جمهور پس از بازدید از شهر پردیس تاکید کرد که همه مسکن‌های مهر باقی‌مانده باید به صورت کامل تکمیل شده و تحویل متقاضیان شود.

وی ادامه‌داد: با توجه به اینکه آورده‌های متقاضیان مسکن مهر نیز هزینه شده بود، اما پروژه‌ها همچنان ناقص باقی مانده بود، تاکید وزیر راه و شهرسازی بر این بود که این واحدها بدون تسهیلات بانکی و منابع دولتی و فقط از منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل شود.

جعفری تصریح‌کرد: تا امروز بیش از ۴۵ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

وی اظهار داشت: همچنین ۱۰ هزار واحد دیگر مسکن مهر در ۲۲ بهمن امسال در شهرهای جدید پردیس، هشتگرد، گل‌بهار و صدرا افتتاح و تحویل متقاضیان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به تعاونی‌ساز بودن برخی از پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر، یادآوری‌کرد: این پروژه‌ها با مشکلات متعددی از جمله مشکلات حقوقی تعاونی‌ها، کمبود آورده نقدی متقاضیان و غیره مواجه است که حل و فصل مشکلات آنها دنبال می‌شود.

وی افزود: نزدیک به ۲ هزار واحد در شهرهای جدید وجود دارد که گرچه سال‌ها از عقد قرارداد آنها با پیمانکاران گذشته، اما هنوز شروع نشده اند یا در مرحله فونداسیون قرار دارند.

جعفری گفت: برای تکمیل این پروژه‌ها، دست‌کم ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است تا تکمیل شوند.

وی ابراز امیدواری کرد:‌ با تامین منابع مالی لازم، بخشی از این پروژه‌های ناقص مانده در تابستان ۱۴۰۳ و باقی‌مانده آنها تا پایان سال آینده تکمیل و تحویل شود.

وی بر لزوم تکمیل زیرساخت‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود این است که با وجود در حال تکمیل بودن پروژه‌های مسکن مهر، اما در برخی موارد دستگاه‌های خدمات رسان برای تکمیل انشعابات آب، برق و گاز با محدودیت‌هایی مواجهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ یکی از تاکیدات وزیر راه و شهرسازی، برقراری انشعابات خدمات مختلف واحدهای تکمیل شده و همکاری با دستگاه‌های خدمات‌رسان است که از محل منابع شهرهای جدید تامین خواهد شد.

وی در عین حال گفت: در زمینه روساختی و تامین امکاناتی همچون مدرسه، مسجد، مراکز درمانی و مجموعه‌های فرهنگی، عقب‌ماندگی‌هایی در شهرهای جدید وجود دارد که در تلاش برای رفع آنها هستیم.

کد خبر: ۲۶۵٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha