۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
جنرال موتورز پر فروش ترین خودروساز آمریکا در سال میلادی گذشته
بازار خبر می دهد:

جنرال موتورز پر فروش ترین خودروساز آمریکا در سال میلادی گذشته

جنرال موتورز در خصوص اعلام آخرین وضعیت خود در سال میلادی گذشته خبر از فروش ۲.۶ میلیون دستگاه خودرو داده که معادل ۱۴.۱ درصد رشد نسبت به سال۲۰۲۲ است.

بازار؛ گروه خودرو: جنرال موتورز در خصوص اعلام آخرین وضعیت خود در سال میلادی گذشته خبر از فروش ۲.۶ میلیون دستگاه خودرو داده که معادل ۱۴.۱ درصد رشد نسبت به سال۲۰۲۲ است، این درحالی است که تویوتا به عنوان رقیب این خودروساز سالانه ۲.۲۵ میلیون دستگاه خودرو در بازار آمریکا به فروش می رساند.

براساس آخرین اخبار حجم کل فروش خودرو در بازار آمریکا طی سال ۲۰۲۳ حدود ۱۵.۵ میلیون دستگاه بوده است، از این مقدار خدود ۱۷ درصد محصولات الکتریکی و هیبریدی هستند. این مقدار پس از سال ۲۰۱۹ که حدود ۱۳.۹ میلیون دستگاه خودرو به فروش رسیده بود، بیشتر حجم عرضه خودرو در بازار آمریکا است. همزمان با این مساله گروه خودروسازی تویوتا در یک بیانه ای رسمی اعلام کرد؛ ۳۰.۴ درصد از خودروهای به فروش رسیده در بازار آمریکا محصولات هیبریدی و الکتریکی بودند و این حجم نشان از رشد ۲۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ دارد.

کارشناسان معتقد هستند که قیمت خودروها در آمریکا به دلیل افزایش نرخ بهره رشد خواهد داشت، دلالان بازار خودرو این کشور جهت بهبود وضعیت مالی خود اقدام به ارائه مشوق ها و تخفیف های قابل توجه جهت عرضه محصولات خود کردند.

براساس اعلام جی. دی پاور در سال ۲۰۲۳ مشتریان خودرو در بازار آمریکا بیشتر از نیم تریلیون دلار برای خرید خودرو هزینه کردند که این موضوع طی سه سال متوالی رخ داده است. براساس این خبر خودروسازان آمریکا قصد داردند در سال ۲۰۲۴ حدود ۱۶ میلیون دستگاه خودرو راهی بازار کنند. زیرا پارامترهای این بازار نشان از بهبود مستمر تقاضا و افزایش قدرت خرید علیرغم رشد نرخ بهره و نهاده های تولید دارد.

کد خبر: ۲۶۵٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha