۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
رشد قیمت مسکن در پردیس متاثر از  پایتخت است/ دلالان در پردیس قیمت تعیین می کنند
مدیر عامل شهر پردیس در گفتگو با بازار:

رشد قیمت مسکن در پردیس متاثر از پایتخت است/ دلالان در پردیس قیمت تعیین می کنند

مدیر عامل شهر جدید پردیس با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن در تهران در نرخ‌گذاری واحدهای مسکونی پردیس موثر است گفت: برخی از دارندگان مسکن مهر در سال های گذشته با فروش واحدهای مسکونی خود این واحدها را عملا در اختیار دلالان گذاشتند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: رشد قیمت مسکن در تهران و مراکز استانها باعث شده تا اکثر متقاضیان خرید مسکن به دلیل کاهش قدرت خرید به شهرهای حاشیه ای و به خصوص شهرهای جدید مثل پرند، هشتگرد و پردیس هجوم بیاورند.  رشد قیمت مسکن در تهران در سال های گذشته باعث شد تا اغلب شهرهای نزدیک به پایتخت مورد توجه متقاضیان مسکن قرار گیرد. گرانی مسکن و آلودگی شهر تهران هر دو دلیل محکمی برای متقاضیان مسکن بود تا شهرهایی را انتخاب کنند که از هر لحاظ مفید و مناسب باشد.  یکی از شهرهایی که در طی این سالها با هجوم زیادی از متقاضیان مواجه شد شهر جدید پردیس بود. این شهر به دلیل مناسب بودن آب و هوا و قیمت مناسب از یک سو و نزدیکی به شهر تهران همواره مورد توجه خریداران مسکن بود.

در زمان شکل گیری شهرهای جدید کمتر کسی فکر می کرد یک روزی برای خرید مسکن در این شهرها تا این حد استقبال شود. یکی از این شهرها که همچنان استقبال زیادی از آن می شود شهر جدید پردیس است.  در دوره دولت نهم و دهم زمانی که پروژه مسکن مهر استارت خورد شاید کمتر کسی تصور می کرد که در شهر جدید پردیس علیرغم احداث این میزان واحد مسکونی مهر باز هم مورد توجه خریداران مسکن قرار گیرد. ورود شرکت های ترکیه ای به ساخت و ساز مسکن مهر نیز در این شهر، این شهرها را از مقبولیت بیشتری برخوردار کرد. اما نکته ای که دلیل اصلی هجوم خریداران مسکن به شهر پردیس بود قیمت مناسب تر آن نسبت به قیمت مسکن در تهران بود.  

افزایش قیمت مسکن در پردیس با رشد قیمت مسکن و زمین در تهران
مهدی هدایت مدیر عامل شهر پردیس در گفت و گو با  بازار،  دلیل افزایش قیمت مسکن در پردیس را افزایش قیمت مسکن و زمین در تهران می داند. او معتقد است که ارزش افزوده ملک در تهران باعث شده تا قیمت مسکن در شهر جدید پردیس نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن و زمین در تهران بر توجه متقاضیان مسکن و نرخ‌گذاری واحدهای مسکونی پردیس تاثیرگذار بوده است، گفت:  نزدیکی پردیس به تهران باعث شده تا خریداران مسکن در طی سال های گذشته به دنبال مناطقی که هم به تهران نزدیک باشد و هم اینکه قیمت های آن مناسب و آب و هوای مناسبی داشته باشد می گردند.

وی افزود: به هر حال وقتی قیمت مسکن در تهران در سال های گذشته افزایش یافت شهر جدید پردیس نیز متاثر از این افزایش قیمتها رشد کرده است. اما اگر بخواهیم به ریز در خصوص دلایل رشد قیمت مسکن در این شهر نیز اظهارنظر کنیم باید بگوییم که دلالان هم نقش زیادی در رشد قیمتها داشته اند.

مسکن یک کالایی سرمایه‌ای است و به خوبی می توان متوجه شد که در سال‌های گذشته ارزش افزوده حوزه ملک و مسکن قابل توجه بوده است و متقاضیان مسکن همواره علاقه دارند تا در این بخش سرمایه‌گذاری کنند

هدایت ادامه داد: مسکن یک کالای سرمایه‌ای است و به خوبی می توان متوجه شد که در سال‌های گذشته ارزش افزوده حوزه ملک و مسکن قابل توجه بوده است و متقاضیان مسکن همواره علاقه دارند تا در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.  ارزش افزوده‌ غیر متعارفی که در حوزه مسکن وجود دارد به افزایش قیمت مسکن کمک می‌کند.

مدیر عامل پردیس اضافه کرد: دلالان بازار مسکن و برخی سوداگران مسکن با ایجاد جو روانی و خرید و فروش‌های کاذب زمینه را برای افزایش یکباره قیمت مسکن فراهم می کنند.

به گفته وی، دلالان نقش زیادی در بالا و پایین کردن قیمت مسکن دارند و با جوسازیهایی که به خوبی به آن آگاه هستند قیمت مسکن را دستخوش تغییرات می کنند.

 اکثر واحدهای مسکونی بیش از ۱۰ مرتبه به طور وکالتی معامله شده‌اند اما هنوز مسکن به دست مصرف‌کننده واقعی نرسیده

هدایت در پاسخ به این پرسش که برخی واحدهای مسکونی مهر تحویل داده شده اما سکونت در آن شکل نگرفته؟ گفت: برخی از واحدهای مسکن مهر به مردم تحویل داده شده‌اند اما هنوز سکونت در آن شکل نگرفته است.  اکثر واحدهای مسکونی بیش از ۱۰ مرتبه به طور وکالتی معامله شده‌اند اما هنوز مسکن به دست مصرف‌کننده واقعی نرسیده است.

کد خبر: ۲۶٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha