۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
بازگشت ثبات نسبی به بازار نفت| قیمت گذاری بدون در نظر گرفتن ریسک درگیری در دریای سرخ

بازگشت ثبات نسبی به بازار نفت| قیمت گذاری بدون در نظر گرفتن ریسک درگیری در دریای سرخ

با گذشت چند روز از افزایش ناگهانی و تند قیمت نفت، بازار طلای سیاه در روز چهارشنبه به ثبات نسبی رسید.

به گزارش خبرنگار بازار؛ با گذشت چند روز از افزایش ناگهانی و تند قیمت نفت، بازار طلای سیاه در روز چهارشنبه به ثبات نسبی رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت که طی روزهای گذشته به دلیل افزایش ناآرامی های دریای سرخ با شیب تند رو به افزایش گذاشته بود، روز چهارشنبه با اندکی افزایش مواجه شده و به ثبات نسبی رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت با افت ۰.۰۱ درصدی به ۷۵.۸۸ دلار در هر بشکه رسیده و این در حالیست که هر بشکه نفت وست تگزاس نیز با ۰.۱۱ درصد کاهش قیمت به ۷۰.۳ دلار رسید.

لازم به ذکر است، در پی افزایش حملات حوثی ها به کشتی های تجاری دریای سرخ، قیمت نفت از اوایل هفته جاری با ۲ دلار افزایش در هر بشکه مواجه شده بود. ورود ناو نظامی ایران به دریای سرخ نیز منجر به ایجاد التهاب بیشتر در بازار نفت شده بود.

از سوی دیگر، قرار گرفتن در آستانه برگزاری جلسه فدرال رزرو آمریکا و خوشبینی ایجاد شده در بازار در خصوص تصمیم این نهاد اقتصادی برای آغاز فرآیند کاهش نرخ بهره بانکی نیز در افزایش قیمت نفت موثر بوده است.

علیرغم برقراری ثبات نسبی در بازار نفت، «سورو سرکار» تحلیلگر ارشد بانک DBS معتقد است که قیمت گذاری نفت بدون در نظر گرفتن شکل گیری هرگونه درگیری در منطقه انجام شده و در حقیقت، ریسک تنش احتمالی در قیمت های فعلی لحاظ نشده است.

کد خبر: ۲۶۵٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha