۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
جولان گرانی و گران فروشی در بازار؛ شهروندان از خسارت می گویند، مسئولان از نظارت!
گزارش بازار از تورم و گرانفروشی در بوشهر؛

جولان گرانی و گران فروشی در بازار؛ شهروندان از خسارت می گویند، مسئولان از نظارت!

بوشهر- با وجود اقدامات نهادهای نظارتی بر اصناف، کماکان نبض بازار در دستان گرانفروشان است و مردم منتظر اقدامات حمایتی مسئولان هستند.

بازار؛ گروه استان ها: گرانی کالاها و خدمات در چند ماه اخیر، فشار مضاعفی بر مردم به ویژه اقشار ضعیف تر وارد کرده و با وجود تمهیدات دولت برای جلب رضایت مندی مردم، لکن گرانی افسار گسیخته، نگرانی مردم را بیشتر کرده است.

علاوه بر گرانی ها و بالا رفتن نرخ کالا و خدمات، گرانفروشی و کم فروشی نیز از سوی اصناف، فشار بیشتری بر مردم وارد کرده است.

دلایل اصناف برای افزایش قیمت کالاها و خدمات به هیچ وجه، قانع کننده نیست و ادامه این روند، منجر به بدتر شدن فضای بازار خواهد شد.

تعدادی از مردم استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار بازار، ضمن ابراز گلایه از گرانی کالا و خدمات، خواستار ورود جدی تر ارگان های نظارتی بر اصناف شدند.

نظارت دقیقی بر بازار نیست

کرامت محمدیان از کارمندان استان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: متاسفانه نظارت دقیقی بر بازار نیست و اصناف به شکل افسارگسیخته نسبت به گران کردن کالاها اقدام می کنند.

وی اضافه کرد: در سنوات قبل، وقتی قیمت دلار بالاتر می رفت، اجناس چند برابر می شد و زمانی که قیمت دلار پایین می آمد، هیچ تاثیری در کاهش قیمت نداشت.

این کارمند ابراز داشت: اکنون نیز به بهانه افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت کالاها افزایش یافته و نیازمند نظارت جدی است.

انتظار داریم نظارت دقیق تری انجام شود

مسعود فیتونسب از فعالان بازار نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اکثر کالاها و خدمات افزایش قیمت داشته اند، ولی خرما که یک محصول بومی است و امید کشاورزان و نخلداران است، هیچ افزایش قیمتی نداشته است.

وی اضافه کرد: انتظار می رود نظارت بهتر و موثرتری بر بازار صورت پذیرد تا مشکلی برای مردم پیش نیاید.

محمد حسن زاده شهروند بوشهری نیز به خبرنگار بازار گفت: کالاها به خودی خود، گران هستند و علاوه بر آن، اصناف نیز بی انصافی کرده و قیمت ها را بالاتر می برند که نیازمند ورود جدی دستگاه های نظارتی است.

وحید بهرامیان از شهروندان گناوه نیز در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بازار گناوه، روزگاری کالای ارزان قیمت توزیع می کرد و مردم از سراسر کشور به گناوه می آمدند ولی اکنون، قیمت کالا در گناوه نیز سیر صعودی دارد.

باستین: تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت و معدن و تجارت استان و دستگاه قضایی در راستای نظارت بر بازار از تمام ظرفیت موجود بهره می برند و امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم

معاون اقتصادی استاندار بوشهر در گفت و گو با خبرنگار بازار با تاکید بر نظارت دقیق بر بازار گفت: دستگاه های نظارتی و متولیان نظارت بر بازار، به طور مکرر و شبانه روزی برای تثبیت قیمت ها اهتمام دارند.

علی باستین افزود: حمایت از مصرف کنندگان و کاهش قیمت ها مورد توجه و تاکید قرار دارد و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم.

وی اضافه کرد: تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت و معدن و تجارت استان و دستگاه قضایی در راستای نظارت بر بازار از تمام ظرفیت موجود بهره می برند و امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

انجام ۲۰ هزار فقره بازرسی از نحوه عرضه کالا و خدمات در استان بوشهر

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اداره کل صمت استان بوشهر در راستای نظارت بر بازار از تمام توان و ظرفیت موجود بهره می برد.

مهدی صفوی از انجام ۲۰ هزار فقره بازرسی از نحوه عرضه کالا و خدمات در استان بوشهر از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

وی اضافه کرد: در بازرسی‌ های انجام شده، بیش از یک هزار و ۵۰۰ فقره پرونده تخلف به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال برای اجرای مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

حدادپور: برخورد قاطع با متخلفان و گرانفروشان در دستور کار قرار دارد و اجازه نمی دهیم حق مردم ضایع شود

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان بوشهر نیز به خبرنگار بازار گفت: نظارت بر نحوه عرضه و توزیع کالا و خدمات از اولویت های سازمان تعزیرات حکومتی است.

رضا حدادپور افزود: در تمام ایام سال، نظارت بر بازار انجام می شود و به صورت غیر محسوس بر بازار نظارت داریم.

وی اضافه کرد: برخورد قاطع با متخلفان و گرانفروشان در دستور کار قرار دارد و اجازه نمی دهیم حق مردم ضایع شود.

مردم از سازمان های نظارتی انتظار دارند ورود قوی تری داشته باشند

مردم به عنوان ذینفع، از سازمان های دولتی به ویژه اصناف و تعزیرات و صمت انتظار دارند حمایت لازم را داشته باشند.

با وجود بازرسی های مکرر و حتی برخورد با اصناف متخلف، باز هم تخلفات صنفی زیادی انجام می شود که ضرورت اقدامات بازدارنده را بیشتر می کند و به قول مشهور، ناظران باید چهارچشمی مراقب بازار باشند.

اصناف موظف هستند به قانون احترام گذاشته و دستگاه های نظارتی نیز باید بیش از گذشته در راستای تنظیم بازار اهتمام ورزند.

کد خبر: ۲۶۵٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha