۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
هدف مهلت دادن به علی آبادی، تسریع و شفافیت واردات خودرو است| وزیر مکلف به تامین ارز واردکنندگان است
عضو کمیسیون صنایع در گفت و گو با بازار:

هدف مهلت دادن به علی آبادی، تسریع و شفافیت واردات خودرو است| وزیر مکلف به تامین ارز واردکنندگان است

طهماسبی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بازار گفت: وزیر صمت وعده شفافیت و تسریع فرآیند واردات خودروهای خارجی را داد، مهلت سه ماهه خانه ملت به وی برای تحقق این امر بوده است.

بازار؛ گروه خودرو: صبح امروز در نشست علنی مجلس شورای اسلامی عباس علی آبادی، وزیر صمت برای پاسخ به سوال جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت و سایر نمایندگان حضور یافت. علی آبادی برای دفاع از عملکرد خود اعلام کرد که تاکنون ۹ هزار و ۱۷۶ دستگاه خودرو خارجی به کشور وارد شده است. پس از ارائه توضیحات وزیر صمت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، جلال رشیدی کوچی اظهار داشت: اگر سوال عدم واردات خودرو به کشور پس از گذشت یکسال از تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو را به رأی بگذارم، قطعا نمایندگان منتخب مردم در خانه ملت «کارت زرد» به وزیر صمت می دهند.

نماینده مردم مرودشت با اشاره به تلاش عباس علی آبادی برای واردات خودرو از زمان سکان داری وزارت صمت، بیان کرد: مهلت سه ماهه به وزیر صمت برای به رأی گذاشتن سوال عدم واردات خودرو علیرغم تصویب قانون ساماندهی خواهم داد. از همین رو سوالی در خصوص توجه ویژه علی آبادی به واردات خودروهای برقی به جای تنوع محصول ایجاد می شود با علم به فقدان زیرساخت مطرح می شود، این موضوع می تواند مهلت سه ماهه خانه ملت به وزیر صمت برای عدم دریافت کارت زرد را به چالش بکشد، برای بررسی مهلت مذکور با فرهاد طهماسبی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به گفت و گو پرداختیم:

* باتوجه به اینکه عباس علی آبادی به عنوان شخص نخست سیاستگذاری صنعتی در کشور توجه ویژه به واردات خودروهای برقی به جای ایجاد تنوع محصول دارد، خانه ملت با چه هدفی به وزیر صمت مهلت برای عدم دریافت کارت زرد داد؟

بررسی آمار واردات خودرو نشان می دهد که تاکنون تیراژ قابل توجهی با هدف تعدیل قیمت های عرضه شده در بازار داخل کشور نشده است، از همین رو وزیر صمت وعده تسریع فرآیند واردات خودروهای خارجی را داد. از سوی دیگر ساختار وزارت صمت متعهد به ایجاد شفافیت برای واردات خودرو شد.

هدف مهلت به علی آبادی تسریع و شفافیت واردات خودرو| وزیر صمت مکلف به تامین ارز واردکنندگان است

* اگر پس از گذشت مهلت مذکور تیراژ واردات خودرو به کشور افزایش نیابد، مجلس شورای اسلامی چه برخوردی با وزیر صمت خواهد داشت؟

اگر در مهلت مذکور عباس علی آبادی موفق به بهبود فرآیند واردات خودرو نشود، خانه ملت با در اختیار داشتن ابزارهای نظارتی ابتدا وزیر را جهت به رای گذاشتن سوال نماینده مردم مرودشت دعوت و نهایتا اسیتضاح خواهد کرد.

وزیر صمت به عنوان متولی صنعت و بازار خودرو مکلف به تامین نیاز ارزی واردکنندگان است

* به تازگی سازمان بودجه مدعی عدم اولویت ارزی واردات خودرو به کشور شده است، این معضل برای تسریع روند واردات خودرو چه زمانی حل خواهد شد؟

به نظر می رسد دولت تصمیم جامعی برای حل مشکلات ارزی تجار و صنعتگران نگرفته است، وزیر صمت به عنوان متولی صنعت و بازار خودرو مکلف به تامین نیاز ارزی واردکنندگان است. بارها در جلسات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی چالش ارزی واردات خودرو به وزارت صمت اعلام شده است.

* آیا در خصوص واردات خودرو به کشور مقاومتی در بدنه وزارت صمت وجود دارد؟

مقاومت برای واردات خودرو را تایید نمی کنم، مجلس شورای اسلامی قانونی برای این مهم تصویب و نظارت به نحوه اجرای آن را نیز دارد.

کد خبر: ۲۶۵٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha