۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
هماهنگی‌ بهداشتی صادرات و واردات محصولات دامی بین ایران و هند
در دیدار نوروزی با رییس سازمان کشاورزی هند مطرح شد

هماهنگی‌ بهداشتی صادرات و واردات محصولات دامی بین ایران و هند

رییس سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با رییس سازمان توسعه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی فرآوری شده هند (APEDA) در خصوص هماهنگی‌های بهداشتی صادرات و واردات محصولات دامی، آبزی‌پروری تبادل نظر کردند.

به گزارش بازار، مجتبی نوروزی معاون وزیر جهادکشاورزی به اتفاق رایزن و کارشناس اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در هند، با آبشیهک(Shri Abhishek) رییس سازمان توسعه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی فرآوری شده و دکتر سودانشو (Sudhanshu) معاون این سازمان دیدار کردند.

در این دیدار در خصوص هماهنگی‌های بهداشتی صادرات و واردات محصولات دامی و آبزی‌پروری و نهاده‌های دو کشور تبادل نظر شد.

معاون وزیر و رییس سازمان دامپزشکی کشور به اتفاق هیات همراه و کارشناسان مستقر سازمان دامپزشکی در هند، در بازدید از مجموعه کشتارگاهی "لولو"(LULU)، نشان A مشروط سطح بهداشتی سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران را به مدیریت این کشتارگاه اعطا کرد.

نوروزی در دیدار با الهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو، موضوعات مربوط به صادرات و واردات نهاده‌های دامی، گوشت، پشم، تخم‌مرغ SPF، آبزیان و ... را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بازدید از مجموعه کشتارگاهی آلانا به اتفاق کارشناسان ایرانی سازمان دامپزشکی کشور مقیم در هندوستان از دیگر برنامه‌های معاون وزیر و رییس سازمان دامپزشکی کشور بود که با اعطای نشان بهداشتی کلاس+ A سطح بهداشتی کشتارگاه را مشخص کردند.

قابل ذکر است؛ سازمان توسعه صادرات محصولات غذایی کشاورزی و فرآوری شده (APEDA) توسط دولت هند و براساس قانون سازمان توسعه صادرات محصولات کشاورزی و فرآوری شده غذایی این کشور که در دسامبر ۱۹۸۵ میلادی توسط پارلمان تصویب شد، تأسیس شده است و بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در خصوص صادرات و واردات در کشور هندوستان می‌باشد.

کد خبر: ۲۶۵٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha