۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
رشد ۲۴ درصدی صادرات ایران به چین در آبان امسال

رشد ۲۴ درصدی صادرات ایران به چین در آبان امسال

واردات چین از ایران در یازدهمین ماه سال ۲۰۲۳ رشد ۲۴ درصدی داشته است.

به گزارش بازار، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در ۱۱ ماهه ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ به ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات ایران و چین در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش داشته است. در ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۲ تجارت دو کشور بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار اعلام شده بود.

واردات چین از ایران در ۱۱ ماهه ۲۰۲۳ به ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده که این رقم با افت ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. چین در ماه‌های ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ بالغ بر ۶ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

نفت کالای عمده وارداتی چین از ایران است که در آمار رسمی این کشور درج نمی‌شود.

اما صادرات چین به ایران در ماه‌های ژانویه تا نوامبر امسال رشد ۹ درصدی داشته و به ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش در یازدهمین ماه سال جاری میلادی برابر با آبان امسال واردات چین از ایران رشد ۲۴ درصدی داشته و به ۴۰۵ میلیون دلار رسیده است. صادرات این کشور به ایران نیز در این ماه ۵ درصد افزایش یافته و به ۹۷۰ میلیون دلار بالغ شده است. چین در نوامبر سال قبل ۳۲۶ میلیون دلار کالا از ایران وارد و ۹۲۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

کد خبر: ۲۶۵٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha