۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
برای سفر به دبی چه چیزهایی لازم است؟

برای سفر به دبی چه چیزهایی لازم است؟

این موضوع که برای سفر به دبی چه چیزهایی لازم است، به زمان رفتن به این شهر و برنامه سفر شما بستگی دارد.

به گزارش بازار، این موضوع که برای سفر به دبی چه چیزهایی لازم است، به زمان رفتن به این شهر و برنامه سفر شما بستگی دارد؛ مثلاً براین اساس که قرار است به کدام اماکن گردشگری دبی بروید، یا در کدام فصل به این شهر سفر می‌کنید، وسایل مور دنیاز متفاوت خواهد بود. پس از خرید بلیط تهران دبی و تعیین زمان حضور در این شهر، چه چیزهایی را باید در چمدان سفر قرار دهیم؟

مدارک شناسایی و پول

اساسی‌ترین چیزی که در هر سفری باید به همراه داشته باشید، مدارک شناسایی است. در سفر به دبی نیز به مدارک شناسایی و برخی مدارک دیگر نیاز خواهید داشت که در لیست زیر آن‌ها را نام‌برده‌ایم:

  • پاسپورت معتبر

  • کارت ملی

  • کارت پول یا پول نقد

  • بلیط هواپیما دبی

  • ویزای مقصد

  • کارت واکسیناسیون کرونا

  • بیمه‌نامه مسافرتی

  • گواهینامه و مدارک لازم جهت اجاره ماشین (درصورتی‌که قصد اجاره ماشین در دبی را داشته باشید)

جالب است بدانید، اخذ ویزای دبی برخلاف اکثر کشورهای جهان، به تمکن مالی و تاریخچه سفر نیاز ندارد و اصلی‌ترین شرط دریافت آن، گذرنامه معتبر و داشتن کفیل برای افراد زیر سن قانونی است.

لباس مناسب برای سفر به دبی

دبی، منطقه‌ای گرمیسر است و تابستان‌های گرم و زمستان‌های خنک دارد. اگر در فصل تابستان به این شهر سفر می‌کنید، حتماً لباس خنک و غالباً با رنگ‌های روشن به‌همراه داشته باشید؛ لباس‌های نسبتاً ضخیم‌تر هم، برای فصل‌های پاییز و زمستان مناسب هستند.

لباس، یکی از مهم‌ترین فاکتورها در شناخت شخصیت افراد است. با توجه به مدرن بودن دبی، باید نسبت به لباس‌هایتان دقت بیشتری داشته باشید؛ برای مثال، اگر در برنامه سفرتان قصد رفتن به مراکز لوکس شهر یا رستوران‌های سطح بالا را دارید، بهتر است با لباس‌هایی ظاهر شوید که با این مکان‌ها و افراد حاضر در آن منطبق هستند. پیراهن‌های بلند، تی‌شرت و شلوارهای خنک، بهترین گزینه‌ها برای حضور در مکان های لوکس دبی هستند.

با توجه به محدودیت‌های لباس پوشیدن در برخی از مکان‌های گردشگری دبی، بهتر است انواع لباس‌هایی که فکر می‌کنید نیاز خواهید داشت را به همراه داشته باشید. به‌طورکلی، لباس‌های مناسب برای سفر به دبی، برای بازدید از مکان‌های تفریحی، گردشگری، مذهبی و... به شرح زیر است:

لباس با حجاب

اگر قصد بازدید از مکان‌های مذهبی دبی را دارید، باید پوشش مناسب به همراه داشته باشید؛ منظور از پوشش مناسب، روسری، شال و لباس پوشیده درخور این مکان‌ها است.

برای سفر به دبی چه چیزهایی لازم است؟

لباس شنا

آفتاب گرفتن در سواحل دل‌نشین دبی، یکی از جذابیت‌های سفر به این شهر است. علاوه بر آن، پارک‌های آبی دبی نیز از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شوند. برای رفتن به این مکان‌ها به لباس مناسب ازجمله لباس شنا، مایو، روپوش نازک و پیراهن‌های ساحلی نازک، نیاز خواهید داشت.

لباس مخصوص صحراگردی

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری دبی، سافاری و صحراگردی است. اقامت در کمپ‌ها و گشت‌وگذار در بیابان، شما را با حشراتی که ممکن است نیشتان بزنند، مواجه می‌کند؛ بنابراین به همراه داشتن پوشش مناسب مانند پیراهن آستین‌بلند، شلوار و همچنین کفش مناسب، ضروری است. در این مکان‌ها، محدودیتی ازلحاظ پوشش وجود ندارد. همچنین حواستان باشد که شب‌های کویر بسیار خنک است، پس برای کویرگردی در دبی، به‌هیچ‌وجه لباس گرم را فراموش نکنید.

لباس زیر و جوراب

با توجه به دمای بالای هوا در دبی و رطوبت زیاد این شهر، بهتر است لباس‌زیر و جوراب‌تان را در طول روز تعویض کنید؛ به همین خاطر حتما چند دست لباس‌زیر و جوراب اضافی در چمدان‌تان قرار دهید.

کلاه و عینک

در هر فصلی که به دبی بروید، ساعاتی از روز را با آفتاب داغ روبه‌رو هستید؛ بنابراین به همراه داشتن کلاه آفتاب‌گیر، کلاه لبه‌دار و عینک آفتابی در این سفر، از ضرورت بسیاری برخوردار است.

محصولات بهداشتی و سایر وسایل موردنیاز در سفر به دبی

در سفر دبی، حتماً محصولات مراقبت پوستی، ازقبیل کرم مرطوب‌کننده، کرم ضد آفتاب، پماد و اسپری ضد نیش حشرات را به همراه داشته باشید.

ضد آفتاب

هنگامی‌که به دبی سفر می‌کنید، ممکن است تمام طول روز را خارج از هتل باشید که در این صورت برای جلوگیری از اثرات مضر خورشید، حتماً باید ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ درصد به پوست‌تان بزنید. بهتر است ضد آفتاب خود را هر دو ساعت یک‌بار تمدید نمایید تا پوست‌تان را در برابر اشعه‌های UVB و UVA خورشید ایمن نگه‌دارید.

برای سفر به دبی چه چیزهایی لازم است؟

کرم مرطوب‌کننده

یکی دیگر از محصولات بهداشتی ضروری در سفر به دبی، کرم مرطوب‌کننده است. پیاده‌روی زیر آفتاب داغ دبی و همچنین شنا در آب‌های شور خلیج‌فارس، باعث ازدست‌رفتن مقدار زیادی از رطوبت پوست و خشک شدن غیرعادی آن می‌شود؛ برهمین اساس، در سفر به دبی برای جلوگیری از خشکی پوست، حتماً یک مرطوب‌کننده مناسب به همراه داشته باشید.

اسپری یا پماد ضد نیش حشرات

برای جلوگیری از نیش حشراتی همچون پشه‌ها، حتماً اسپری یا پماد ضد نیش حشرات را هم در چمدان سفرتان قرار دهید.

شارژر و پاوربانک

در دنیای کنونی، وسایل الکترونیکی مانند موبایل، تبلت، لپ‌تاپ، اپل واچ و...، به جزئی اصلی از زندگی تبدیل‌شده‌اند. به دلیل استفاده از این وسایل، برای عکاسی و ثبت خاطرات، ممکن است چندین بار در طول روز به شارژ کردن دستگاه خود نیاز داشته باشد؛ بنابراین به همراه داشتن شارژر در طول سفر، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. علاوه بر شارژر اصلی لوازم الکترونیکی خود، بهتر است یک پاوربانک هم به همراه داشته باشید.

سفر به دبی همراه با فلای تودی

بر اساس اینکه کدام نوع بلیط هواپیما دبی را خریداری کرده باشید، به میزان معینی اجازه حمل بار خواهید داشت. در هر حال، بهتر است چمدان سفرتان را سبک ببندید. فلای تودی، به‌عنوان یک آژانس گردشگری معتبر در ایران و خاورمیانه، امکان سفری راحت، امن و مقرون‌به‌صرفه را برای مسافران فراهم کرده است. از طریق وب‌سایت فلای تودی می‌توانید به‌آسانی، بلیط هواپیما یا قطار را به مقصد شهرهای مختلف ایران و جهان خریداری کنید. این وب‌سایت همچنین بزرگ‌ترین مرجع رزرو آنلاین هتل در ایران و خارج از ایران است؛ رزرو هتل در فلای تودی تنها با چند کلیک ساده انجام می‌شود.


 

کد خبر: ۲۶۵٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha