۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
رشد ۱۵.۴ درصدی ارزش صادرات تیرآهن

رشد ۱۵.۴ درصدی ارزش صادرات تیرآهن

صادرات تیرآهن در ۹ ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۴ درصد رشد کرد.

به گزارش بازار، در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۰۵ هزار تن تیرآهن به ارزش ۶۵ میلیون دلار و در ۹ ماهه ابتدای سال جاری ۱۳۷ هزار تن تیرآهن به ارزش ۷۵ میلیون دلار صادر شده است.

براین اساس صادرات تیرآهن در ۹ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش ۱۵.۴ و به لحاظ وزنی ۳۰ درصد رشد داشته است.

در ۹ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته صادرات میلگرد به لحاظ وزنی ۳ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۲ درصد کاهش داشته است.

حجم صادرات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۳۲ هزار تن و حجم صادرات این محصولات در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ در مجموع ۱۶۷ هزار تن بوده که بر این اساس حجم صادرات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۵ درصد و به لحاظ ارزش نیز صادرات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع در ۹ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۴ درصد افزایش یافته است.

در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ در مجموع ۷۸ میلیون دلار و در ۹ ماهه ابتدای سال جاری در مجموع ۹۰ میلیون دلار صادرات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع داشته‌ایم.

رشد ۱۵.۴ درصدی ارزش صادرات تیرآهن

براین اساس آمار اعلامی انجمن تولید کنندگان حجم صادرات کل مقاطع طویل فولادی در ۹ ماه اول سال گذشته ۲ هزار و ۱۳۸ تن و در ۹ ماهه ابتدای امسال ۲ هزار و ۱۴۲ تن بوده است که بر این اساس صادرات در این بخش در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به ۹ ماه سال ۱۴۰۱ در مجموع ۰.۲ درصد افزایش داشته است.

ارزش صادرات کل مقاطع طویل فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع در ۹ ماهه سال جاری نسبت به ۹ ماهه ابتدای سال گذشته ۸.۷ درصد کاهش داشته است.

در ۹ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حجم صادرات فولاد میانی شامل (بیلت و بلوم و اسلب) ۷.۶ درصد افزایش یافته است.

به لحاظ ارزشی نیز در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ارزش صادرات فولاد میانی ۴.۹ درصد افزایش یافته است.

حجم صادرات آهن اسفنجی در ۹ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه گذشته ۹۲.۷ درصد و ارزش صادرات آهن اسفنجی در مدت یاد شده ۱۴۰.۸ درصد افزایش داشته است.

صادرات گندله سنگ اهن و کنسانتره سنگ آهن در ۹ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی و ارزش رشد داشته است. در مدت یاد شده صادرات گندله سنگ آهن ۵۹.۹ درصد و صادرات کنسانتره سنگ آهن ۶۳۰.۲ درصد رشد داشته است.

ارزش صادرات زنجیره فولاد در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ به ۵.۵ میلیارد دلار رسید.

کد خبر: ۲۶۵٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha