۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
تکمیل شدن ۹۹ درصد ظرفیت پروازهای نخست حج عمره

تکمیل شدن ۹۹ درصد ظرفیت پروازهای نخست حج عمره

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد ظرفیت ۹۹ درصد پروازهای نخست عمره تکمیل شده است.

به گزارش بازار، در این نشست که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه تاکنون حدود ۱۵۰ هزار نفر برای اعزام به عمره اعلام آمادگی کرده اند، اظهار کرد: تاکنون برای ۴۰ هزار نفر در کاروان‌ها ظرفیت ایجاد شده و باقیمانده ظرفیت نیز، امسال به تدریج تکمیل خواهد شد.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز با اشاره پرشدن ظرفیت ۹۹ درصدی پروازهای نخست گفت: آمار و ارقام بیانگر آن است که مشکل خاصی درباره ارتباط سیستمی بین ایران و عربستان وجود ندارد.

غلامرضا رضایی ادامه داد: درخصوص پروازها باید ضمن ارتباط بیشتر دستگاه‌ها و شرکت‌های حمل و نقل هوایی ایران و عربستان، روند کار کامل و برنامه پروازی تایید شود.

معاون حج و عمره سازمان حج در ادامه گزارشی از بررسی چالش‌های عملیات اجرایی حج تمتع ۱۴۰۲ و راهکارهای برون رفت از آن‌ها ارائه داد و اضافه کرد: آسیب شناسی حج گذشته در حین عملیات در ۱۳ گروه آغاز و جلسات متعددی در حوزه‌های ستادی و استان‌ها برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب نیز با تاکید براینکه وظیفه بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت خدمتگزاری به زائر است، تصریح کرد: جوانب مختلف اعزام‌ها به حج تمتع و عمره باید بررسی شود و درباره اعزام عوامل دقت شود تا حق زائران ضایع نشود.

وی با اشاره به اقدامات و تلاش انجام شده در کاهش تعداد عوامل حج گذشته، تاکید کرد: درخصوص کاهش تعداد کادر و عوامل حج باید از طریق کارسنجی عمل کنیم و به استفاده از کارگزاران چند پیشه توجه شود.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: در حج گذشته نسبت زائر به عامل به بیشترین رقم رسید، ولی با این حال همچنان باید تلاش شود تا با حفظ کیفیت، نیروهای اعزامی کاهش یابند تا زائران بیشتری که سالهاست در صف انتظار قرار دارند، مشرف شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به آغاز پروازهای زائران عمره گزار در ۱۳ دی و آغاز عملیات ثبت نام از زائران حج تمتع ابراز امیدواری کرد با فعالیت بیشتر بخش‌ها و مدیریت‌های مختلف، این دو عملیات بهتر از گذشته انجام شود.

کد خبر: ۲۶۵٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha