۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
پیش‌بینی ۲ هزار میلیارد تومان برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد

پیش‌بینی ۲ هزار میلیارد تومان برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: عمر ۶۸ هزار سیستم گرمایشی تمام شده و اکنون به تعمیرات نیاز دارند، همچنین سیستم گرمایشی ۵۱ هزار کلاس درس باید استانداردسازی شود.

به گزارش بازار، حمیدرضا خان‌محمدی درباره نوسازی سیستم گرمایشی مدارس و حذف بخاری‌های غیراستاندارد، اظهار کرد: مدارس نوساز با سیستم گرمایشی استاندارد ساخته و به دانش‌آموزان تحویل داده می‌شوند، یعنی حرارت مستقیم در کلاس درس وجود ندارد.

وی افزود: بر این اساس، استفاده از حرارت مستقیم در کلاس‌های درس مورد تأیید نیست. همچنین بخاری چکه‌ای جزء بخاری‌های نفتی غیراستاندارد است و اگر در مدرسه‌ای از آن استفاده شود، مدیر تخلف کرده است چراکه اکنون بخاری استاندارد در انبارها موجود است و باید مراجعه کرده و آن را برای استفاده دریافت کنند.

سال گذشته سیستم گرمایشی ۹ هزار و ۵۰۰ کلاس درس استاندارد شد که برای آن ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهارداشت: از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص و بین استان‌ها توزیع شد و امیدوارم باقی‌ مانده آن تا پایان سال تخصیص یابد، همچنین مقرر شد تا پایان برنامه هفتم توسعه سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد مدارس را با سیستم‌های استاندارد جایگزین کنیم.

وی با تاکید بر بهره‌مندی از مشارکت‌های اجتماعی به خصوص مشارکت بنیاد احسان، توضیح داد: طرح دلگرمی احسان رونمایی شد. همچنین طرح شهید عرب به دنبال استانداردسازی و تعمیر سیستم گرمایشی مدارس است. البته این طرح با محوریت قرارگاه عدالت آموزشی صورت می‌گیرد.

خان‌محمدی ادامه داد: در برخی مواقع فقط شوفاژ یک یا چند کلاس خراب است و در این مواقع گروه‌های جهادی پس از ثبت وضعیت خرابی در سامانه قرارگاه عدالت آموزشی، برای تعمیرات اقدام می‌کنند.

کد خبر: ۲۶۵٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha