۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۸
کم‌توجهی‌ مسئولان به یک ظرفیت مهم گردشگری؛ پل معلق شیشه‌ای هیر در مسیر تعطیلی
نارضایتی گردشگران از جاده هیرلند؛

کم‌توجهی‌ مسئولان به یک ظرفیت مهم گردشگری؛ پل معلق شیشه‌ای هیر در مسیر تعطیلی

اردبیل- باگذشت یک ماه از افتتاح پل شیشه‌ای هیر که در دنیا بی‌نظیر است، کم‌توجهی‌ مسئولان و نارضایتی گردشگران را در مسیر دسترسی به این مجموعه شاهد هستیم که در حقیقت نوعی نقصان برای استان به شمار می‌رود.

عادله جوادزاده؛ بازار: باگذشت یک ماه از افتتاح پل شیشه‌ای هیر که در دنیا بی‌نظیر است، کم‌توجهی‌ مسئولان و نارضایتی گردشگران را در مسیر دسترسی به این مجموعه شاهد هستیم که در حقیقت نوعی نقصان برای استان به شمار می‌رود.

پل شیشه‌ای هیر که با دو ویژگی معلق و قوسی بودن در دنیا بی‌نظیر بوده و کلیه قطعات شیشه‌ای و کابل‌های فلزی آن باکیفیت عالی در ایران ساخته‌شده است، در حالی این روزها پذیرای هزاران گردشگر است که ترافیک سنگینی در مسیر ورود به این مجموعه گردشگری به چشم می‌خورد و هیر روزهای پنج‌شنبه و جمعه پرترافیکی را سپری می‌کند.

شهر سرسبز اما فراموش‌شده هیر که پیش‌ازاین مسافران مقطعی را آن‌هم به‌صورت محدود پذیرا بود با افتتاح پل معلق شیشه‌ای ایام شلوغی را سپری می‌کند و این باغ شهر ایران به قلب تپنده گردشگری همچون سرعین و مشگین‌شهر تبدیل‌شده است.

مدیرعامل مجموعه گردشگری هیرلند در جریان بازدید خبرنگاران از این سایت گردشگری در گفتگو با خبرنگار بازار، با تأکید بر اینکه از چند ماه گذشته مسئولان استان به قول و وعده بسنده کرده و اقدامی عملی در راه دسترسی به این مجموعه انجام نداده‌اند، اظهار کرد: آنچه که در روی کاغذ به ثبت می‌رسد با مرحله عمل بسیار متفاوت است و ما بیشتر از مصوبات و تعهدات به کارآمدی مسئولان نیازمندیم.

حسین عباسی‌نیا خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری میلیاردی که در این بخش انجام‌شده حکایت از صداقت و انجام تعهدات ما در یک سال اخیر برای تحول در گردشگری هیر بوده اما به‌رغم وعده‌ها راه دسترسی این مجموعه و برخی دیگر از امکانات اولیه هنوز فراهم نشده و گردشگران انتظار بیشتری از متولیان امر دارند.

اگر مسئولان امر با تأمین اعتبار موردنیاز قادر نیستند به تعهدات خود در احداث راه دسترسی مناسب عمل کنند ما نیز به احترام آبرو و حیثیت اردبیل این پروژه را تعطیل کرده و از ادامه کار انصراف خواهیم داد

مدیرعامل مجموعه گردشگری پل معلق شیشه‌ای هیر به‌صراحت اظهار کرد: اگر مسئولان امر با تأمین اعتبار موردنیاز قادر نیستند به تعهدات خود در احداث راه دسترسی مناسب عمل کنند ما نیز به احترام آبرو و حیثیت اردبیل این پروژه را تعطیل کرده و از ادامه کار انصراف خواهیم داد.

عباسی‌نیا بابیان اینکه هفته‌به‌هفته بخش‌های مختلف این مجموعه گردشگری از پل شیشه‌ای گرفته تا زیپ لاین و بازی هیجانی با طناب و ...، افتتاح‌شده و در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ما در مورد زیرساخت‌ها هیچ تعهدی نداریم و قرار است تا دم در پل معلق برق‌رسانی، آب‌رسانی، گازرسانی به‌ویژه راه‌های دسترسی مناسب انجام شود تا ما نیز در داخل مجموعه فعالیت‌هایمان را انجام داده و در خدمت گردشگران باشیم.

وی با قدردانی از حمایت مسئولان در یک سال گذشته برای تکمیل این مجموعه تصریح کرد: هرچند بازگشایی مسیر و برخی دیگر از اقدامات شهرداری هیر قابل‌مشاهده و لمس است اما امیدواریم هرچه سریع‌تر ۳ میلیارد تومان منابع مصوب و وعده داده‌شده از سوی استاندار اردبیل به مسئولان شهر هیر تأمین شود تا اولی‌تر از همه کارها راه دسترسی مناسب با آسفالت و پارکینگ این مجموعه به بهره‌برداری رسیده تا گله‌مندی گردشگران نیز به حداقل برسد.

سرمایه‌گذار پروژه گردشگری هیرلند ادامه داد  :نمایندگان اردبیل در مجلس در دوره گذشته حمایت خوبی را از این مجموعه داشتند که فعالیت آن‌ها قابل‌تحسین است و انتظار داریم نمایندگان جدید نیز بازدیدی را از این پروژه انجام دهند تا از نزدیک در جریان روند اجرایی این مجموعه گردشگری قرار گیرند.

عباسی‌نیا به تبلیغات انجام‌شده از طریق رسانه‌ها و توزیع بروشورها و سایر تبلیغات محیطی برای حضور گردشگران در مجموعه گردشگری پل معلق شیشه‌ای هیر اشاره کرد و گفت: اگر مسئولان تا آخر تیرماه اقدامی عملی برای رفع مشکلات زیرساختی در این مجموعه انجام ندهند، برای حفظ آبروی استان این پروژه گردشگری را تعطیل خواهیم کرد تا بیش از این شرمنده مردم نباشیم.

وی از افتتاح بازی طناب هیجانی در این مجموعه در قالب ۴۸ بازی متنوع با سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: این مجموعه با یک میلیارد تومان به‌عنوان بزرگ‌ترین بازی با طناب به شکل هیجانی در ایران افتتاح خواهد شد تا علاقه‌مندان از این فضا استفاده کنند.

۳ میلیارد تومان برای راه دسترسی نیازمندیم
در همین خصوص شهردار هیر اظهار کرد: این مجموعه گردشگری خارج از محدوده اما داخل حریم شهرداری هیر است و احداث راه دسترسی آن بر عهده ماست.

رفیع محسنی خاطرنشان کرد: شهرداری بااعتبار اولیه خود نسبت به بازگشایی و خاک‌برداری سایت A و B اقدام کرده اما زیرسازی و آسفالت این مسیر خارج از توان مالی شهرداری است.

وی به قول مساعد استاندار اردبیل برای تأمین سه میلیارد تومان اعتبار برای احداث راه دسترسی به پل معلق شیشه‌ای هیر اشاره کرد و گفت: ۲ میلیارد تومان از این مبلغ مصوب شده و با تخصیص آن در کمتر از یک ماه سعی خواهیم کرد تا سایت A را با نصب علائم عملیات ایمن‌سازی، زیرسازی و آسفالت انجام شود.

۲۰ درصد سهم شهرداری در این مجموعه با در نظر گرفتن آورده شامل زمین و صدور مجوزها مدنظر است

شهردار هیر افزود: ۲۰ درصد سهم شهرداری در این مجموعه با در نظر گرفتن آورده شامل زمین و صدور مجوزها مدنظر است ولی امیدواریم با سرمایه‌گذاری‌های زنجیره‌ای که در کنار این مجموعه گردشگری نظیر هتل، رستوران مجموعه‌های گردشگری دیگر در این شهر انجام خواهد شد، سود حاصل از آن نصیب اهالی شود.

محسنی بیان کرد: میراث فرهنگی نیز ۲۲۰ میلیون تومان از بابت بازگشایی و ۴۸۰ میلیون تومان برای برق‌رسانی به این مجموعه هزینه کرده است.

وی در مورد اخذ ورودیه به این مجموعه تصریح کرد: بعد از بازگشایی مسیر به شکل کامل و نصب تابلوی ایمن‌سازی و احداث سرعت‌گیرها سعی‌مان بر این خواهد بود تا با اخذ عوارض ورودی خدمات شایسته‌تری را نیز به گردشگران ارائه کنیم.

هیر به شهر امید و تحول تبدیل‌شده است
نائب رئیس شورای شهر هیر نیز بیان کرد: شهر هیر شهر امید و تحول است و با تلاش همه جانبه‌ای که شروع‌شده امیدواریم اهالی از قبل این تحولات گردشگری منتفع شوند.

حسن طهماسبی گفت: مسئولان استانی و شهرستانی باید دست ما را در حمایت از سرمایه‌گذاران بگیرند تا در کمتر از یک ماه بتوانیم راه دسترسی مناسب را آماده و سرمایه‌گذار را دلگرم به افزایش فعالیت‌ها و توانمندی‌ها کنیم.

وی تصریح کرد: مصوبات شورای شهر با تائید فرمانداری به‌سرعت اجرایی و عملیاتی می‌شود و ما در مجموعه گردشگری پل شیشه‌ای هیر سعی کردیم از چهار مسیر راه دسترسی به این مجموعه فراهم کنیم تا در سایت A و B گردشگران با استفاده از این راه‌های ایمن بتوانند تردد کنند.

یکی از گردشگران که از زنجان به این مجموعه گردشگری سفرکرده بود به سنگلاخی بودن مسیر ورودی به این مجموعه اشاره کرد و گفت: هیر به‌رغم سرسبز بودن و داشتن تنوع گونه‌های درختی و اقلیم مناسب از امکانات اولیه گردشگری که مسئولان باید مهیا می‌کردند، بی‌بهره است.

جواد عزیزی افزود: ما انتظار داشتیم با یک مجموعه عظیم گردشگری در این نقطه روبرو شویم اما با مشاهده راه دسترسی این امیدواری در ما به یاس تبدیل شد.
وی ادامه داد: باوجود تلاشی که سرمایه‌گذار برای احداث این پل بی‌نظیر انجام داده در نقطه مقابل مسئولان شهر نیز باید راه دسترسی و مسیرهای ورودی به این پل را به شکل زیبنده آراسته کرده و فضای جلب گردشگر را مهیا کنند.

مسیرهای ورودی و نبود امکانات در پارکینگ‌های مجموعه گردشگران را به‌شدت رنج می دهد

رئوفی دیگر گردشگر ورودی به این مجموعه که از تهران به‌قصد دیدن پل معلق شیشه‌ای به همراه خانواده آمده بود، اظهار کرد: هرچند از مجموعه پل و برخی از امکانات تفریحی آن استفاده کردیم اما مسیرهای ورودی و نبود امکانات در پارکینگ‌های مجموعه ما را به‌شدت رنج داد.

این گردشگر بابیان اینکه در استان اردبیل فضاهای گردشگری متعددی وجود دارد اما غفلت از تدارک برخی امکانات اولیه بی‌انگیزگی را در سفر مجدد گردشگران به وجود می‌آورد، خاطرنشان کرد: بی‌توجهی‌ها در این حوزه می‌تواند به ضرر گردشگری در این منطقه تمام شود.

در صورت تحقق وعده استاندار اردبیل بر تخصص سه میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه دسترسی به این مجموعه در کمترین زمان می‌توان امیدوار بود که هیرلند گردشگری استان اردبیل را متحول کرده و به تحول و تحرک اقتصادی در مرکز استان بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر: ۲۶٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha