۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
وزارت آموزش مکلف به راه اندازی سامانه الکترونیکی یکپارچه مدیریت نظارت بر مدارس شد
با موافقت نمایندگان؛

وزارت آموزش مکلف به راه اندازی سامانه الکترونیکی یکپارچه مدیریت نظارت بر مدارس شد

نمایندگان مجلس وزارت آموزش و پرورش را مکلف به راه اندازی سامانه الکترونیکی یکپارچه مدیریت نظارت بر تمامی مدارس و مراکز غیردولتی از محل اعتبارات صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی با ماده ۱۱ این طرح با ۱۷۳ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ماده ۱۱ این طرح آمده است: یک ماده به عنوان ماده (۱۸) مکرر به شرح زیر به قانون الحاق می شود:

ماده ۱۸ مکرر – وزارت آموزش و پرورش مکلف است حداکثر شش ماه پس از ابلاغ این قانون، سامانه الکترونیکی یکپارچه مدیریت نظارت و ارزیابی کلیه مدارس و مراکز موضوع ماده (۲) این قانون را از محل اعتبارات صندوق حمایت از توسعه مدارس غیر دولتی موضوع ماده (۱۳) این قانون راه اندازی نماید و کلیه اطلاعات از جمله آمار کارکنان و دانش آموزان فضا و تجهیزات آموزشی مجوزهای تأسیس و راه اندازی، شاخص های ارزیابی میزان شهریه دریافتی درآمدها و هزینه های آن ها و هر نوع تسهیلات و حمایت های دریافتی را به طور جامع دقیق و شفاف در این سامانه ثبت نماید به صورتی که برای هر نوع بررسی و ارزیابی، امکان دریافت اطلاعات جامع و کامل از طریق این سامانه برای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و مدیران آموزش و پرورش در سطوح منطقه استان و کشور و اولیاء دانش آموزان همان مدرسه به صورت برخط فراهم شود. عدم استقرار سامانه موضوع این ماده، موجب مجازات بالاترین مقام مسئول مطابق ماده (٥٧٦) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات های بازدارنده مصوب ۱۳۷۵/۳/۲ می شود و عدم ثبت اطلاعات مندرج در این ماده یا درج هرگونه اطلاعات خلاف واقع توسط مدیر یا موسس، مشمول مجازات های موضوع ماده (۳۵) این قانون می شود.

نمایندگان در ادامه با ماده ۱۲ طرح مذکور با ۱۷۲ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده ۱۲ این طرح؛ یک تبصره به جزء (۱۰) بند (الف) ماده (۲۱)، قانون به شرح ذیل الحاق می شود:

تبصره - در مدارس ابتدایی پسرانه که بیشتر کارکنان آن ها زن باشند، استفاده از مدیر زن بلامانع است.

نمایندگان همچنین با ماده ۱۳ طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی با ۱۸۴ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ماده ۱۳ این طرح آمده است: در ماده (٢٤) قانون، عبارت «صرفاً به عنوان مدیر مدرسه تا سقف سه سال متوالی یا متناوب و قابل تمدید صرفا تا یک سال برای هر فرد جایگزین عبارت به عنوان مدیر و معاون» می شود.

کد خبر: ۲۶۴٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha