۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کاهش ۵۶ درصدی سرمایه شرکت‌های فناوری اسرائیل

کاهش ۵۶ درصدی سرمایه شرکت‌های فناوری اسرائیل

سرمایه‌گذاری در بخش فناوری اسرائیل به دلیل نا آرامی‌های سیاسی و جنگ غزه تا ۵۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش بازار، پیامدهای تجاوز اسرائیل به غزه در اقتصاد اسرائیل در بخش‌های مختلف منعکس شده است و یک روزنامه اسرائیلی نوشت که شرکت‌های فناوری اسرائیلی تحت تأثیر ناآرامی‌های سیاسی و جنگ ۵۶ درصد کاهش یافته‌اند.

وبگاه تایمز رژیم صهیونیستی گزارش داد که جمع‌آوری کمک‌های مالی توسط استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناوری اسرائیلی در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲، ۵۶ درصد کاهش یافته است، زیرا این بخش از «ابهامات سیاسی در مورد اصلاحات قضایی و شروع جنگ با جنبش حماس» رنج می‌برد.

بر اساس این گزارش، استارت آپ‌های محلی در مجموع ۶.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ جذب کردند، مشابه سطوح ثبت شده در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، و داده‌ها نشان می‌دهد که تعداد معاملات به صورت سالانه ۴۴ درصد کاهش یافته است.

این گزارش می‌افزاید که بخش فناوری در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است. در طول سال سرمایه گذاری عظیم خود در سال ۲۰۲۱، در مجموع ۲۵.۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری خصوصی را تضمین کرد که منجر به ارزش گذاری‌های بسیار بالایی برای شرکت شد.

با این حال، در نیمه دوم سال ۲۰۲۲، سرمایه گذاری در شرکت‌های فناوری در بحبوحه افزایش نرخ بهره، کاهش بازار سهام جهانی و اخراج فناوری کاهش یافت.

در همین راستا، رسانه‌های اسرائیلی دیروز جمعه تأیید کردند که عملیات تجاری در «شهرهای» بزرگ اسرائیل به دلیل جنگی که اشغالگران در نوار غزه به راه انداخته‌اند، کاهش یافته است.

وال استریت ژورنال پیشتر گزارشی حاوی داده‌های دیجیتالی درباره وضعیت اقتصاد رژیم اشغالی پس از کاهش تعداد کارگران پس از عملیات «طوفان الاقصی» منتشر کرده بود.

کد خبر: ۲۶۴٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha