۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
گروه هفت درباره مصادره ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه رایزنی می‌کند

گروه هفت درباره مصادره ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه رایزنی می‌کند

رویترز گزارش داد که رهبران گروه در نشست آتی خود درباره زمینه‌های حقوقی مصادره ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده روسیه گفت‌وگو و رایزنی خواهند کرد.

به گزارش بازار، این خبرگزاری نوشت که مقام‌های آمریکایی و انگلیسی در ماه‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای تسریع مصادره دارایی‌هایی روسیه در بلژیک و سایر کشورهای اروپایی انجام داده‌اند و امیدوارند رهبران گروه هفت در نشست ماه فوریه بیانیه شدیدتری در این باره صادر کنند.

این تلاش‌های در شرایطی صورت می‌گیرد که جمهوریخواهان با درخواست جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای ارائه کمک ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین مخالفت کرده‌اند.

رویترز نوشت که آمریکا در پیشنهادی که مورد حمایت انگلیس، ژاپن و کانادا قرار گرفته، درخواست کرده است که گروه‌های کاری گروه هفت گزینه‌های در مورد کمک به اوکراین ارائه دهند.

بر اساس یکی از گزینه‌های حقوقی که در حال بررسی است، مصادره دارایی‌های یک کشور مهاجم «در شرایط بسیار خاص» مجاز شمرده خواهد شد.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: آمریکا یک دیدگاه حقوقی ارائه داده است که می‌توان روسیه را مسئولیت‌پذیر معرفی کرد. به نظر ما، این دیدگاه در دادگاه‌های بین‌المللی پذیرفته و مشروع شمرده خواهد شد.

تاکنون تصمیم نهایی در این باره اتخاذ نشده و لازم است که سایر اعضای گروه هفت نیز با این گزینه موافقت کنند.

سران گروه هفت عموما استدلال کرده‌اند که طبق قوانین بین‌المللی روسیه باید به جنگ در اوکراین پایان داده و بابت خساراتی که به این کشور وارد کرده است، غرامت پرداخت کند.

بانک جهانی تخمین زده که خسارات وارده به اوکراین از ۴۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

کد خبر: ۲۶۴٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha