۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
غزه با خطر گرسنگی شدید مواجه است
سازمان جهانی بهداشت:

غزه با خطر گرسنگی شدید مواجه است

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد نوار غزه با خطر گرسنگی شدید در تمام مناطق آن مواجه است که در جریان تجاوزات مداوم اشغالگران صهیونیست از ۷ اکتبر ویران شده است.

به گزارش بازار، در ادامه بیانیه این سازمان آمده است: کمک‌ها به دو بیمارستان تحویل داده شده که یکی از آنها در شمال و دیگری در جنوب نوار غزه است و ۲۱ بیمارستان از مجموع ۳۶ بیمارستان این منطقه به طور کامل از چرخه خدمت خارج شده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی افزود: در تمام مناطق نوار غزه نیازمندی شدید به غذا وجود داشته و ظرفیت‌های این سازمان برای فراهم سازی دارو و تجهیزات پزشکی و سوخت برای بیمارستان‌ها با محدویت مواجه است به طوری که بسیاری از مردم که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، دچار گرسنگی هستند.

تدروس آدهانوم گبریسوس رئیس سازمان جهانی بهداشت، جامعه بین المللی را به اتخاذ اقدامات فوری برای کاهش خطرات بزرگی که مردم غزه با آن مواجه هستند فراخوانده و و بر افزایش قدرت نیروهای عمل کننده در زمینه بشردوستانه برای کمک به افرادی که در معرض مجروحیت‌های خطرناک و گرسنگی شدید و ابتلا به بیماری‌ها قرار دارند، تأکید کرد.

همچنین دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که حجم ویرانی‌های به وجود آمده در نوار غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی مشکلات جدی برای روند امدادرسانی به مردم این منطقه به وجود آورده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود، شمار شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر را ۲۱۳۲۰ نفر و شمار مجروحان را ۵۵۶۰۳ نفر اعلام کرده است.

کد خبر: ۲۶۴٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha