۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
برنامه ریزی کشاورزی با طراحی سامانه‌  کشت و حجم تولیدات
نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم مطرح کرد

برنامه ریزی کشاورزی با طراحی سامانه‌ کشت و حجم تولیدات

عسکری، نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی معتقد است برای اینکه محصولات کشاورزی تا این حد روی دست کشاورزان نماند باید سامانه‌ای طراحی شود که حاوی اطلاعات دقیقی در مورد میزان کشت، سطح زیر کشت و حجم تولیدات باشد و جامعه کشاورزی ما به صورت آنلاین به آن دسترسی داشته باشد.

بازار؛ گروه کشاورزی: محمدجواد عسکری، نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت اظهار داشت: در شرایط فعلی بحث ما در این حوزه عمدتا حل مشکل تولیدات بخش کشاورزی است. چرا که در مورد بحث نهاده‌های کشاورزی مانند کود، سم، بذور و از طرف دیگر نهاده‌ها دامی الان تولیدکنندگان ما به شدت گله‌مند هستند. بنابراین دولت باید تعیین تکلیف کند و به نحوی برنامه ریزی کند که مشکلات موجود در این بخش حل گردد.

عسکری افزود: از سوی دیگر همانطور که شاهد هستیم محصولات مختلفی از قبیل پیاز، گوجه و سیب زمینی روی زمین مانده است و بازاری برای آنها وجود ندارد و در نتیجه ضررهای مالی بسیاری به کشاورزان وارد آورده است. بنابراین در این خصوص نیز دولت باید چاره‌ای بیندیشد چرا که اصلی ترین دغدغه کشاورزان الان همین محصولات روی زمین مانده است.

ضرورت خرید توافقی محصولات کشاورزی توسط دولت در راستای کاهش حضور دلالان در بازار و کاهش آسیب دیدن کشاورزان
نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت خاطرنشان کرد: نکته دیگری که ما نمایندگان باید روی آن کار کنیم بحث خرید محصولات کشاورزی است که باید با جدیت پیگیری کنیم چرا که در این زمینه شاهد هستیم حضور دلالان آسیب‌های زیادی به کشاورزان می زند.

عسکری ادامه داد: به این ترتیب بایستی در خصوص خرید توافقی محصولات اقداماتی صورت بگیرد. به خصوص الان که به واسطه گرم شدن هوا و به دست آمدن محصولات جالیزی و صیفی جات، مسلما کشاورزان از نبودن بازار مناسب برای این محصولات بسیار آسیب می بینند.

وی تاکید کرد: به نظر من برای اینکه محصولات کشاورزی تا این حد روی دست کشاورزان نماند باید سامانه‌ای طراحی شود که حاوی اطلاعات دقیقی در مورد میزان کشت، سطح زیر کشت و حجم تولیدات باشد و جامعه کشاورزی ما به صورت آنلاین به آن دسترسی داشته باشد.

عسکری افزود: اگر چنین سامانه‌ای راه‌اندازی شود که همه کشاورزان بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و محصولات را به صورت آنلاین خرید و فروش کنند قطعا بخش عمده‌ای از مشکلات کشاورزان در بازار رفع می‌شود.

فراهم سازی بستر صادرات در کنار برنامه‌ریزی برای تولید محصولات کشاورزی
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما معتقدیم که در مورد تولید محصولات کشاورزی باید هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد تا به این حد محصولات روی دست تولیدکنندگان و کشاورزان نماند. از سوی دیگر به طور همزمان باید بستر صادرات نیز فراهم شود و فضای صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده نیز اقدامات موثری صورت بگیرد.

کد خبر: ۲۶٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha