۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
بانک ها برای تسهیلات تولیدی خساست به خرج می دهند| نرخ بالای سود در بازار سرمایه
رییس خانه صمت مازندران:

بانک ها برای تسهیلات تولیدی خساست به خرج می دهند| نرخ بالای سود در بازار سرمایه

ساری- رضوی، رییس خانه صمت مازندران با اشاره به این که بانک ها برای ارائه تسهیلات به تولید خساست به خرج می دهند، گفت: برای دریافت تسهیلات باید هفت خوان را پشت سرگذاشت.

سید مجتبی رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اظهار این که مراسم تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان برگزار می شود، درباره احیای واحدهای صنعتی در استان گفت: با نهضت ایجاد شده توسط دولت بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی در استان احیا شده است.

وی با اشاره به موانع قانونی فراروی برای احیای واحدهای تولیدی گفت: برخی از واحدها پروانه بهره برداری گرفتند و دارای سند هستند و به راحتی نمی توان روی آن دست گذاشت و به دیگران واگذار کرد.

رییس خانه صمت مازندران با اظهار این که مساله زمین در استان مهم است، افزود: احیای زمین هایی که راکد هستند و در دست واحدهای راکد قرار دارد نیز مشکل است.

رضوی با بیان این که برای برخی شهرک های صنعتی سند مالکیت صادرشده است و خارج کردن سند دارای مشکلات خاص خود است، افزود: برای احیای واحدهای تولیدی باید خلع ید صورت گیرد و به سرمایه گذاران دارای صلاحیت داده شود.

وی با اشاره به مشکل سرمایه درگردش افزود: در حال حاضر با تورم بیش از ۴۰ درصدی روبرو هستیم و این درحالی که واحدهای تولیدی مجبورند بخشی از منابع مالی را از بازارهای سرمایه و منابع ملی و غیره تامین کنند.

رییس خانه صمت مازندران گفت: به دلیل آن که در بازار سرمایه پول با سود گرانتری جابجا می شود اما نرخ تامین مالی در بازار سرمایه بیش از ۳۴ درصد است از این رو بانک ها تمایل دارند به جای تسهیلات به مشتریان، پول را به صندوق ها و در بازارهای سرمایه عرضه کنند.

وی گفت: متاسفانه بانک در ارائه تسهیلات سرمایه درگردش و ثابت خست به خرج می دهند و باید هفت خوان را گذراند.

کد خبر: ۲۶۳٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha