۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
داستان مسدودسازی حساب‌ها در مکسی چیست؟
بلوکه شدن دارایی کاربران در صرافی MEXC؛

داستان مسدودسازی حساب‌ها در مکسی چیست؟

صرافی کریپتویی مکسی (MEXC) شرایط و مقررات سرویس‌دهی خود را برای بلوکه کردن وجوه عده‌ای از کاربران و محدودسازی برخی از حساب‌ها در پاسخ به «فعالیت‌های معاملاتی غیرعادی» اعمال کرده است.

به گزارش بازار، صرافی کریپتویی مکسی (MEXC) شرایط و مقررات سرویس‌دهی خود را برای بلوکه کردن وجوه عده‌ای از کاربران و محدودسازی برخی از حساب‌ها در پاسخ به «فعالیت‌های معاملاتی غیرعادی» اعمال کرده است.

بر اساس گزارشات متعدد ارائه شده از سوی کاربران در پلتفرم X (توئیتر سابق)، گفته می‌شود که صرافی کریپتویی MEXC حساب‌های تعدادی از معامله‌گران را مسدود و وجوه آنها را توقیف کرده است. این صرافی ادعا می‌کند که انگیزه این اقدامات «فعالیت‌های معاملاتی غیرعادی» بوده است.

برخی از کاربران MEXC از تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) نسبت به محدودیت‌های به وجود آمده در حساب خود خواستار پاسخگویی این صرافی شده‌اند. معامله‌گری با نام مستعار Vida، در X از موضوع جالبی پرده برداشت. به گفته این فرد، او طی چندین معامله اخیر خود در بازار آتی MEXC سود کرده بود اما در نهایت با ضرر ۹۲ هزار تتری روبرو شده است.

با توجه به اسکرین‌شات‌های به اشتراک گذاشته شده از سوی Vida، تیم پشتیبانی MEXC اذعان داشته که سیستم کنترل ریسک آنها مشکلی را در معاملات او شناسایی کرده و این موضوع متعاقباً توسط کارکنان این صرافی بررسی شد. حال طی چند روز گذشته نیز برخی از معامله‌گران گزارشات مشابهی را در این باره منتشر کرده‌اند. به گفته کاربری که از ماه سپتامبر (شهریور سال جاری) با این مشکل مواجه بوده، حساب کاربری او در این صرافی پس از یک ترید ۸ هزار دلاری مسدود شده است. به گفته این کاربر، عده دیگری که در MEXC معامله می‌کنند نیز در هفته‌های گذشته با همین مشکل روبرو شده‌اند.

با استناد بر شرایط و مقررات سرویس‌دهی MEXC، این صرافی «حق بررسی هرگونه نقضی در این توافقنامه را دارد، می‌تواند به صورت یک طرفه تعیین کند که آیا شما این توافقنامه را نقض کرده‌اید یا خیر و اقداماتی را طبق مقررات مربوطه بدون رضایت یا اطلاع قبلی شما انجام دهد.

طبق توافقنامه مشتریان MEXC، نمونه‌هایی از این اقدامات شامل مسدود کردن و بستن درخواست‌ ایجاد سفارش، مسدودسازی حساب‌ها، گزارش برخی از حوادث به مقامات مربوطه، انتشار تخلفات ادعا شده و اقدامات انجام شده و همچنین حذف هرگونه اطلاعات ناقض می‌شود.
MEXC

یک صرافی ارز دیجیتال متمرکز است که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در سیشل قرار دارد. طبق اطلاعات درج شده در وب سایت این صرافی، خدمات معاملاتی آن در ایالات متحده، کانادا، چین و ایران در دسترس نیست. این صرافی معاملاتی را برای بیش از ۲ هزار جفت ارز ارائه می‌دهد.

کاربران ایرانی زیادی هم در روزهای اخیر نسبت به فعالیت‌های این صرافی هشدار داده‌اند. از آنجایی که صرافی مکسی یکی از اکسچنج‌های بین المللی است که فعلا شرایط احراز هویت را برای کاربران اجباری نکرده است به یکی از مقاصد اصلی کاربران ایرانی تبدیل شده است.

با این حال باید در نظر داشت که پیش از این نیز صرافی‌های دیگری مانند کوکوین و بای بیت وجود داشتند که KYC را از ابتدا به صورت اجباری نداشتند اما پس از مدتی برای تطبیق با قوانین بین المللی، احراز هویت را برای تمام کاربران اجباری کردند.

فعالیت‌های اخیر صرافی مکسی این موضوع را برجسته می‌کند که ممکن است این اکسچنج نیز در جهت مطابقت با قوانین موجود، در آینده احتمالا احراز هویت را اجباری کند؛ بنابراین به کاربران توصیه می‌شود دارایی‌های خود را در صرافی Mexc مدیریت کرده و اخبار مرتبط با مکسی را تنها از مراجع معتبر دنبال کنند.

کد خبر: ۲۶۳٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha