۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
فارس در شاخص استخراج معادن رتبه پنجم کشور را دارد/ ضرورت رعایت اصول زیست محیطی
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

فارس در شاخص استخراج معادن رتبه پنجم کشور را دارد/ ضرورت رعایت اصول زیست محیطی

شیراز- ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به اهتمام ویژه به اکتشاف ذخایر استان و جذب سرمایه گذار برای بهره برداری از آن‌ها، گفت: فارس در شاخص استخراج رتبه پنجم کشور را دارد.

حمید رضا ایزدی در گفت‌وگو با بازار با اشاره به انجام مطالعات اکتشاف تکمیلی و شناسایی ظرفیت‌های مناسب معدنی استان فارس، اضافه کرد: توجه به زیرساخت‌ها از جمله راه‌سازی و اجرای آسفالت مسیر دسترسی به معادن و حمایت مالی از معادن از دیگر برنامه‌های اصلی این سازمان در استان است.

وی اظهار داشت: معادن ازجمله ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان فارس هستند که فعال سازی کامل آن‌ها با در نظر داشتن اصول زیست‌محیطی می‌تواند نقش مهمی درتوسعه درآمدهای اقتصادی داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت:‌ درسال جاری بر اساس برنامه‌های راهبردی جهش تولید دربخش معدن، به دنبال فعال‌سازی معادن کوچک‌مقیاس در سطح استان هستیم و استفاده از ظرفیت این معادن را برای افزایش سطح تولید و اشتغال پایدار در دستور کارداریم.

ایزدی یادآور شد: بر اساس ویژگی‌های زمین‌شناسی معدنی، هم اینک از ۳۷ نوع ماده معدنی شناسایی شده در استان فارس ۲۳ نوع از جمله سنگ آهک، مارن، سنگ گچ، مرمریت، سنگ چینی، خاک نسوز، خاک صنعتی، نمک آبی و سنگی، سیلیس، کوارتزیت، منگنز، سرب، روی، کرومیت، باریت، سنگ‌ آهن، مس و گرانیت در حال بهره‌برداری است.

وی افزود: استان فارس به گواهی استناد تاریخی و آثار باستانی، سابقه ای طولانی در علم معدنکاری و صنایع وابسته به آن دارد و لذا آثار ذوب فلزات، به کارگیری سنگ در آثار باستانی، آثار معدن‌کاری قدیمی نشان می دهد که پیشینیان در این استان از پیش‌قراولان علم معدن‌کاری و ذوب فلزات بوده اند.

ایزدی افزود: هم‌اینک ۶۴۹ معدن فعال با سرمایه‌گذاری هفت ‌هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال و اشتغال هشت ‌هزار ۷۳۵ نفر و ذخیره‌ای معادل سه هزار و ۳۴۲ میلیون تن و تولید و استخراج سالانه افزون بر ۵۱ میلیون تن مواد معدنی در این استان وجود دارد، که فارس در شاخص استخراج رتبه پنجم کشور را دارد.

کد خبر: ۲۶٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha