۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
همکاری مشترک ملت‌ها، زمینه‌ساز نظم نوین جهانی است
وزیر صمت:

همکاری مشترک ملت‌ها، زمینه‌ساز نظم نوین جهانی است

وزیر صمت با اشاره به عضویت دائم ایران در شانگهای، پیوستن به بریکس و امضای موافقتنامه تجارت آزاد با اوراسیا گفت: همکاری مشترک ملت‌های منطقه، زمینه‌ساز شتاب‌بخشی به شکل‌گیری نظم نوین جهانی است.

به گزارش بازار، عباس علی‌آبادی این سخنان را دوشنبه چهارم دی ماه ۱۴۰۲ در پاسخ به پرسش خبرنگاران و پس از امضای موافقتنامه تجارت آزاد ایران و اتحادیه اوراسیا در کاخ ماریینسک از اماکن تاریخی سن‌پترزبورگ روسیه عنوان کرد.

وزیر صمت که همراه با دبیرکل اتحادیه اوراسیا و معاون نخست‌وزیر روسیه در جمع خبرنگاران حضور یافته بود، ابراز اطمینان کرد که امضای موافقت‌نامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به نفع ملت‌های منطقه است و توسعه تجارت را در پی خواهد داشت.

علی‌آبادی با اشاره به رشد مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا طی چهار سال گذشته در قالب موافقتنامه موقت تعرفه ترجیحی، خاطرنشان کرد: امضای موافقتنامه تجارت آزاد، زمینه توسعه بیش از پیش مبادلات تجاری ایران و کشورهای عضو را فراهم خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ارتباطات تجاری و اقتصادی، زمینه‌ساز تقویت ارتباطات و پیوندهای تمدنی بین ملت‌های منطقه است و برای پایدار شدن این ارتباطات، نیاز است که گردشگری بین کشورهای منطقه توسعه یابد.

وزیر صمت اظهار داشت: افزایش شناخت مردم ایران و کشورهای اتحادیه اوراسیا از یکدیگر موجب عمیق تر شدن مناسبات تجاری خواهد شد.

علی‌آبادی گفت: پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا، سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس محدودیت‌های فراروی همکاری چندجانبه میان این کشورها را از میان برمی‌دارد.

وی با اشاره به انتقاد برخی کشورهای جهان از تلاش‌ها برای حفظ برتری نظام تک‌قطبی، گفت: همکاری میان کشورها و ملت‌های منطقه می‌تواند به شکل‌گیری نظم جدید در مناسبات جهانی کمک کند.

وزیر صمت را در این آیین، معاون هماهنگی دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت و سفیر ایران در روسیه همراهی می‌کردند.

کد خبر: ۲۶۳٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha