۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
تولید فولاد ترکیه به بالاترین سطح خود از ماه می ۲۰۲۲ رسید
انجمن جهانی فولاد خبر داد:

تولید فولاد ترکیه به بالاترین سطح خود از ماه می ۲۰۲۲ رسید

انجمن جهانی فولاد با بیان اینکه تولید ترکیه از ژانویه تا نوامبر به ۳۰.۰۵ میلیون تن رسیده گفت: به این ترتیب فولاد سازان ترکیه تولید فولاد را به بالاترین سطح خود از ماه می ۲۰۲۲ افزایش داده اند.

بازار؛ گروه صنعت: طبق آمارهای منتشر شده از سوی انجمن جهانی فولاد، فولاد سازان ترکیه در ژانویه تا نوامبر حدود ۳۰.۰۵ میلیون تن فولاد تولید کردند. طبق این گزارش، در نوامبر ۲۰۲۳، فولاد سازان ترکیه تولید فولاد را ۲.۴ درصد نسبت به اکتبر افزایش دادند و به ۳.۰۴ میلیون تن رساندند. بنابراین، فولاد سازان ترکیه تولید فولاد را به بالاترین سطح خود از ماه می ۲۰۲۲ افزایش داده اند؛ به این معنا که در مقایسه با نوامبر ۲۰۲۲، فولاد سازان ترکیه تولید فولاد را ۲۷.۳ درصد در نوامبر ۲۰۲۳ افزایش دادند.

تولید فولاد ترکیه به حدود ۳۰.۰۵ میلیون تن رسید

ضمن اینکه در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳، فولاد سازان ترکیه ۳۰.۴۹ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۶.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش داشت. همچنین بر اساس این گزارش، میانگین تولید ماهانه فولاد در ترکیه در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ به ۲.۷۷ میلیون تن رسید که ۶.۱۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت. نکته قابل تامل در این گزارش اینکه از اکتبر ۲۰۲۳، ترکیه قیمت گاز طبیعی عمده فروشی برای شرکت های صنعتی بزرگ را ۲۰ درصد نسبت به ماه اوت افزایش داده است.

علاوه بر این، این کشور تعرفه های برق را ۲۰ درصد افزایش دادکه فشار مضاعفی بر صنعت فولاد کشور وارد می کند. این در حالی است که آخرین باری که ترکیه قیمت گاز طبیعی را افزایش داد در سپتامبر سال ۲۰۲۲ بود. در آن زمان، تعرفه ها ۵۰ درصد در میان افزایش تقاضا به دلیل جنگ روسیه، بزرگترین تامین کننده گاز به اروپا، افزایش یافت و این روند تا پایان سال ادامه داشت. علاوه بر این، در پایان سال ۲۰۲۲، تنظیم کننده بازار انرژی ترکیه از کاهش ۱۶ درصدی قیمت برق برای مصرف کنندگان صنعتی خبر داد.

ترکیه صادرات فولاد را کاهش داد

بر اساس این گزارش، تولید فولاد ترکیه در سال ۲۰۲۲ با ۱۲.۹ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۱ به ۳۵.۱ میلیون تن رسید این در حالی است که نتظار می رفت تولید بیش از ۱۳ درصد کاهش یابد. در پایان این گزارش همچنین آمده است که فولاد سازان ترکیه در طول سال ۱۹.۶ میلیون تن فولاد صادر کردند که ۱۷.۷ درصد کمتر از سال قبل است. که به گفته کارشناسان، عوامل اصلی این کاهش، افزایش هزینه های تولید و کاهش تقاضای جهانی فولاد است.

آمار ۱۱ ماهه تولید فولاد ترکیه
کد خبر: ۲۶۳٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha