۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کشاورزان گلستانی با تشکیل تعاونی نسبت به یکپارچه سازی اراضی اقدام کنند
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گلستان:

کشاورزان گلستانی با تشکیل تعاونی نسبت به یکپارچه سازی اراضی اقدام کنند

گرگان- علیپور، مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: کشاورزان می توانند با تشکیل شرکت تعاونی نسبت به یکپارچه سازی زمین های کشاورزی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، کامبیز علیپور در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اجرای طرح یکپارچه سازی زمین های کشاورزی اظهار کرد: خرده مالکی و قوانین ارث باعث شده تا اراضی از حد نصاب فنی و اقتصادی خارج شوند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه دستور العمل های یکپارچه سازی اراضی به سازمان جهاد کشاورزی ابلاغ شده است، افزود: کشاورزان خرده مالک می توانند در راستای الگوی کشت طبق انجام یک تفاهم و با تشکیل شرکت تعاونی نسبت به یکپارچه سازی زمین های کشاورزی اقدام کنند.

وی ادامه داد: اگر یکپارچه سازی در قالب شرکت تعاونی باشد تسهیلات در حوزه مکانیزاسیون به کشاورزان اعطا و سیاست های تشویقی برای آنها اعمال می شود.

علیپور در ادامه به طرح سند دار شدن اراضی کشاورزی اشاره کرد و افزود: صاحبان اراضی کشاورزی از فرصت به دست آمده برای دریافت سند مالکیت استفاده و به این منظور به جهاد کشاورزی و یا ادارات ثبت اسناد شهرستان ها مراجعه کنند.

وی بیان کرد: جهاد کشاورزی هزینه ای را بابت این موضوع از متقاضیان دریافت نمی کند اما اداره ثبت اسناد هزینه ناچیزی را از کشاورزان اخذ می کند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: کشاورزان با ارائه مدارکی که بر مالکیت آنان دلالت داشته باشد می توانند نسبت به دریافت سند اقدام کنند.

کد خبر: ۲۶۳٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha